ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هم‌بنیانگذار بیون‌تک: ویروس کرونا تا چند سال آینده با ما باقی می‌ماند

«اوزلم تورچی»، هم‌بنیانگذار بیون‌تک، شرکت آلمانی که با همکاری فایزر یکی از مطرح‌ترین واکسن‌های کرونا دنیا را توسعه داده، در مصاحبه با شبکه CNBC گفته مردم در دنیا نباید در ترس زندگی کنند و می‌توان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

«اوزلم تورچی»، هم‌بنیانگذار بیون‌تک، شرکت آلمانی که با همکاری فایزر یکی از مطرح‌ترین واکسن‌های کرونا دنیا را توسعه داده، در مصاحبه با شبکه CNBC گفته مردم در دنیا نباید در ترس زندگی کنند و می‌توان وضعیت را کنترل کرد، البته ویروس تا چند سال آینده با ما خواهد بود.

به اعتقاد تورچی، هم اکنون در مسیر مدیریت کووید-۱۹ قرار داریم:

«کووید-۱۹ قابل کنترل می‌شود و در حال حاضر هم در چنین مسیری قرار دارد. با این وجود باید به حالت عادی جدیدی برگردیم چرا که این ویروس تا چند سال دیگر همراه ما خواهد بود.»

هم‌بنیانگذار بیون‌تک همچنین گفته در آینده گونه‌های جدیدتری از کرونا ظهور خواهند کرد و بیون‌تک بطور مداوم آن‌ها را ارزیابی می‌کند:

«برای گونه‌های کنونی که در جهان وجود دارند، به نظر می‌رسد دوزهای سوم و تقویتی میزان ایمنی بدن را به سطح بالایی برمی‌گردانند و برای محافظت از ما مناسب هستند. با این حال، باید به نظارت روی کووید-۱۹ ادامه دهیم چرا که احتمالا در آینده گونه‌های دیگری می‌آیند که چنین موضوعی برایشان صادق نیست. بنابراین باید خودمان را برای سازگاری با گونه‌های جدید در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کنیم و همچنین باید برای نیاز به تغییر احتمالی آماده باشیم.»

بیون‌تک کرونا

واکسن فایزر که در بسیاری از کشورها به مردم تزریق می‌شود، با فناوری mRNA توسعه پیدا کرده و واکنش سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. بیون‌تک همچنین روی توسعه واکسن برای مالاریا کار می‌کند.

چند وقت پیش مدیرعامل فایزر اعلام کرد که زندگی مردم در یک سال آینده به شرایط عادی بازمی‌گردد، البته به باور «آلبرت بورلا»، ظهور جهش‌ها و گونه‌های جدید ادامه خواهد داشت و همچنان به واکسیناسیون نیاز پیدا می‌کنیم. مدیرعامل مدرنا، «استفان بانسل» هم گفته یک سال دیگر زندگی به حالت عادی برمی‌گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی