ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مدیرعامل فایزر: زندگی یک سال دیگر به شرایط عادی بازمی‌گردد

مدیرعامل فایزر می‌گوید زندگی مردم احتمالا ظرف یک سال آینده به حالت عادی برمی‌گردد. با این حال، به احتمال زیاد هر سال به دوز جدیدی از واکسن کرونا نیاز پیدا خواهیم کرد. «آلبرت بورلا»، مدیرعامل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

مدیرعامل فایزر می‌گوید زندگی مردم احتمالا ظرف یک سال آینده به حالت عادی برمی‌گردد. با این حال، به احتمال زیاد هر سال به دوز جدیدی از واکسن کرونا نیاز پیدا خواهیم کرد.

«آلبرت بورلا»، مدیرعامل فایزر به‌تازگی در مصاحبه‌ای با برنامه This Week شبکه ABC از بازگشت شرایط به حالت عادی در یک سال آینده خبر داده است. او می‌گوید: «فکر می‌کنم ظرف یک سال می‌توانیم به زندگی عادی برگردیم.» البته بازگشت به زندگی عادی از دید او با شرایطی همراه است.

مدیرعامل فایزر توضیح می‌دهد: «فکر نمی‌کنم ظهور جهش‌های جدید متوقف شود، ولی فکر هم نمی‌کنم که بتوانیم بدون واکسیناسیون به زندگی ادامه دهیم. با این حال، باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود.»

پیش‌بینی بورلا درباره زمان بازگشت به شرایط عادی با پیش‌بینی «استفان بانسل»، مدیرعامل مدرنا مطابقت دارد. بانسل هم گفته بود به نظرش حدود یک سال طول می‌کشد تا زندگی به حالت عادی برگردد. با این حال، به گفته بورلا برای دستیابی به این حالت به واکسن سالانه نیاز داریم.

آلبرت بورلا

بورلا می‌گوید: «از نظر من محتمل‌ترین سناریو این است که چون ویروس در سراسر جهان پخش شده، همچنان شاهد ظهور گونه‌های جدید خواهیم بود. به‌علاوه، واکسن‌هایی ساخته خواهند شد که حداقل یک سال دوام می‌آورند. فکر می‌کنم محتمل‌ترین سناریو تزریق واکسن سالانه است، اما معلوم نیست چه خواهد شد، باید صبر کنیم و داده‌ها را ببینیم.»

آلبرت بورلا یکشنبه گفته بود تایید یا رد نیاز به دوز یادآور واکسن تنها از طریق بررسی شرایط جامعه و بررسی نیاز به دوز یادآور ممکن و صحیح خواهد بود. «تام فرایدن»، مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) به خاطر به اشتراک نگذاشتن مالکیت‌های فکری واکسن‌ها از آن‌ها انتقاد کرده بود. با این وجود، بورلا همواره مخالف ایده حذف مالکیت‌های فکری درباره واکسن‌ها بوده است.

فایزر در حال حاضر واکسن خود را با قیمت‌های متفاوتی به کشورهای مختلف می‌فروشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی