ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلثیو
تکنولوژی

مدیر سرمایه‌گذاری هلثیو: در تلاش برای جذب ایده‌های حوزه سلامت دیجیتال هستیم

شتاب‌دهنده و استارتاپ استودیو هلثیو با هدف جذب ایده و محصولات نوآورانه در حوزه سلامت دیجیتال، سومین رویداد سرمایه گذاری خود را با نام Healthinvest برگزار می‌کند. هلثیو با این فراخوان قصد دارد در راستای ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

شتاب‌دهنده و استارتاپ استودیو هلثیو با هدف جذب ایده و محصولات نوآورانه در حوزه سلامت دیجیتال، سومین رویداد سرمایه گذاری خود را با نام Healthinvest برگزار می‌کند.

هلثیو با این فراخوان قصد دارد در راستای کمک به توسعه اکوسیستم استارتاپی سلامت، ایده‌های مرتبط با حوزه سلامت دیجیتال از سوی استارتاپ‌های سلامت را جذب و ایده‌ها را به کسب‌وکارهای جدید تبدیل کند.

«آرش برجی‌خانی» مدیرسرمایه‌گذاری هلثیو در گفتگو با دیجیاتو به این فراخوان اشاره و اولویت‌شان را همکاری با تیم‌ها و ایده‌های فعال در صنعت سلامت و با تمرکز بر سلامت دیجیتال (eHealth) عنوان کرد و گفت: «هدف از این فراخوان شناسایی ایده‌ها و تیم‌های مرتبط با حوزه سلامت دیجیتال، سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها و کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارهای این حوزه است.»

به گفته وی تیم‌های علاقمند برای حضور در این رویداد می‌توانند به وبسایت هلثیو مراجعه کرده و درخواست شتابدهی خود را ثبت کنند: «کارآفرینان و صاحبان ایده بایستی کلیات طرح، اعضای تیم، سرمایه مورد نیاز و برخی اطلاعات دیگر را به طور کلی در سایت ثبت کنند.»

برجی‌خانی در ادامه به فرایند بررسی طرح‌ها اشاره کرده و به دیجیاتو می‌گوید یک هفته پس از پایان مهلت فراخوان (23مهرماه) جمع‌بندی تیم‌ها صورت گرفته و فیدبکی اولیه داده می‌شود. سپس ایده‌های پذیرفته شده وارد پروسه ارزیابی، قرارداد عدم افشا و ارزیابی موشکافانه شده که پس از گذراندن این فرایند، قرارداد نهایی و آغاز به کار تیم کارآفرین صورت می‌گیرد.

اما حضور تیم‌ها در این فراخوان و پذیرش آن‌ها چه دستاوردی را برایشان رقم خواهد زد؟ مدیرسرمایه‌گذاری هلثیو در پاسخ به این سوال دیجیاتو گفت:

«امکان ورود به دوره شتابدهی، سرمایه‌گذاری و تامین فضای استقرار، ارائه منتورینگ، مشاوره و آموزش تخصصی از جمله مزایایی است که تیم‌های پذیرفته شده از آن بهره‌مند خواهند شد. همچنین امکان همکاری با استارتاپ‌های موفق حوزه سلامت و تعامل با آن‌ها وجود دارد.»

استارتاپ‌ هوم‌کا که در زمینه ارائه خدمات مراقبتی و درمانی در منزل فعالیت می‌کند، اسمارتست به عنوان عرضه کننده کیت خانگی تست، مداوا که در زمینه خدمات پزشکی بین المللی و حوزه گردشگری سلامت فعالیت می‌کند از جمله استارتاپ‌هایی هستند که در فراخوان‌های قبلی هلثیو شرکت و موفق به جذب سرمایه شده‌اند.

بازار سلامت آنلاین طی یکی دو سال گذشته و با شیوع کرونا، رشد قابل توجهی داشت. اما با افزایش آمار واکسیناسیون و کاهش نگرانی‌های اولیه پیرامون این بیماری، آیا باز هم فعالین این حوزه به رشد خود ادامه خواهند داد؟ برجی‌خانی در این باره به دیجیاتو گفت:

«شاید استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال که مرتبط با کرونا فعالیت می‌کنند با افت مواجه شوند اما این موضوع برای تمامی استارتاپ‌های این حوزه صدق نمی‌کند. سلامت دیجیتال در حال حاضر تبدیل به ترند سرمایه‌گذاری در دنیا تبدیل شده که کرونا به تسریع آن کمک کرد. از همین روی هنوز فرصت‌های مناسبی در این زمینه وجود دارد.»

هلثیو یک استارتاپ استودیوست که در ابتدای سال 97 تاسیس شده است. با توجه به ماهیت استارتاپ استودیو و تفاوت آن با مجموعه‌های دیگر، استارتاپ استودیو هلثیو به نیاز تیم‌ها و کارآفرینان مستعد و خلاق، در فرآیند ایده‌پردازی، تیم‌سازی، توسعه بازار و محصول، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه پاسخ می‌دهد. این مجموعه تا کنون 200 ایده را ارزیابی کرده و 7 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی