ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقشه راه پردازنده‌های لپ‌تاپ نسل دوازدهم اینتل افشا شد

نقشه راه محصولات اینتل به سطح اینترنت راه پیدا کرده و پیکربندی پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل برای لپ‌تاپ‌ها را تایید می‌کند. این نقشه راه نشان می‌دهد که پردازنده‌های اینتل چه زمانی برای عرضه روی محصولات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

نقشه راه محصولات اینتل به سطح اینترنت راه پیدا کرده و پیکربندی پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل برای لپ‌تاپ‌ها را تایید می‌کند. این نقشه راه نشان می‌دهد که پردازنده‌های اینتل چه زمانی برای عرضه روی محصولات مصرفی آماده خواهند بود.

دو پلتفرمی که در گزارش امروز به آن‌ها اشاره شده، اینتل Alder Lake-P و Alder Lake-M هستند. سری Alder Lake-P جایگزین سری H35 ،Tiger Lake-H45 و UP3 می‌شود. حداکثر تعداد هسته این پردازنده‌ها ۱۴ عدد شامل ۶ هسته Golden Cove و ۸ هسته Gracemont است. پردازنده‌های سری Tiger Lake-UP3 هم ۲ هسته Golden Cove و ۸ هسته Gracemont را دربر می‌گیرند. این پردازنده‌ها در دو پیکربندی با گرافیک GT2 و GT3 Xe و ۹۶ واحد اجرایی عرضه می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم می‌توانیم به پشتیبانی از تاندربولت ۴، مسیر PCIe Gen 5.0 و وای‌فای 6E اشاره کنیم. پردازنده‌های Alder Lake-P در بخش حافظه از هردو پیکربندی LPDDR5 و DDR5 پشتیبانی می‌کنند. احتمالش بالاست که اینتل سری Alder Lake-P را با حافظه LPDDR5 و جایگزین Tiger Lake-H را با DDR5 به بازار بفرستد.

پردازنده‌های جدید اینتل از سری Alder Lake-M جایگزین پلتفرم Tiger Lake-UP4 می‌شوند. این پردازنده‌ها حداکثر ۱۰ هسته دارند که شامل ۲ هسته Golden Cove و ۸ هسته Gracemont است. سری Alder Lake-M حداکثر به ۹۶ گرافیک مجتمع EU Xe مجهز می‌شود و از تاندربولت ۴، وای‌فای 6E و PCIe Gen 4 پشتیبانی می‌کند. لپ‌تاپ‌هایی که از سری Alder Lake-M استفاده خواهند کرد، در دو مدل با رم‌های LPDDR4X و LPDDR5 عرضه می‌شوند.

بر اساس اطلاعات موجود، پردازنده‌های سری Alder Lake-P در حوالی نوامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ به بازار می‌آیند، در حالی که Alder Lake-M در بازه زمانی ژانویه ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۲ از راه می‌رسند. برای آشنایی بیشتر با این پردازنده‌ها احتمالا باید منتظر باشیم تا کنفرانس اینتل را در دو رویداد ON و CES 2022 ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی