ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ قابلیت رهگیری پرتو را با اگزینوس ۲۲۰۰ به بازی‌های موبایل می‌آورد

چند سالی می‌شود که رهگیری پرتو به گرافیک‌های دسکتاپ راه پیدا کرده و روی نسل کنونی کنسول‌های بازی هم وجود دارد. ظاهرا این فناوری سال آینده با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و معماری گرافیکی RDNA2 شرکت ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

چند سالی می‌شود که رهگیری پرتو به گرافیک‌های دسکتاپ راه پیدا کرده و روی نسل کنونی کنسول‌های بازی هم وجود دارد. ظاهرا این فناوری سال آینده با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و معماری گرافیکی RDNA2 شرکت AMD به گوشی‌های هوشمند می‌آید و کاربران می‌توانند از رهگیری پرتو در بازی‌های موبایل بهره ببرند.

رهگیری پرتو یک شبیه‌ساز فیزیکی دقیق از نحوه برخورد نور به اجسام است، بنابراین در مقایسه با روش‌های سنتی مدل‌های سه بعدی انعکاس واقع گرایانه‌تری ایجاد می‌کند. همچنین نور و سایه‌های واقع بینانه‌تری درست می‌کند.

رهگیری پرتو از نظر محاسباتی بسیار پیچیده است، بنابراین استفاده از آن در بازی‌ها نیاز به پشتیبانی سخت‌افزاری برای رسیدن به عملکرد مناسب دارد. پردازشگر گرافیکی از نرخ سایه‌زنی متغیر نیز پشتیبانی می‌کند که برخی اشیاء را با کیفیت بالاتری نسبت به سایرین نمایش می‌دهد. محاسبه بافت و رنگ با وضوح یک چهارم صورت می‌گیرد و شخصیت نقش اول بازی را با کیفیت بهتری ایجاد می‌کند.

انتظار می‌رود پردازشگر گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ تا ۳۰ درصد سریعتر از پردازنده گرافیکی Mali باشد و می‌توان آن را بهتر از Mali-G710 دانست. البته عملکرد نهایی تا بخش زیادی بستگی به فرکانس دارد و سامسونگ با طراحی تراشه نهایی می‌تواند به آن دست پیدا کند.

معماری RDNA 2 در کارت گرافیک Radeon RX 6000 و کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس به کار رفته است. همچنین با برخی تغییرات در APU استیم دک استفاده شده و حتی سیستم سرگرمی خودروهای جدید همچون تسلا مدل اس و ایکس روی آن پایه‌ریزی شده است. تراشه‌های اگزینوس، مدیاتک و اسنپدراگون رقبای یکدیگر هستند و به‌زودی شاهد نتایج واقعی پردازنده‌های پرچمدار آن‌ها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی