ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رکوردشکنی مجدد تسلا؛ تحویل ۲۴۱ هزار خودرو در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

تسلا گزارش مربوط به عملکرد خود در سه ماهه سوم امسال را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، خودروساز نوپای آمریکایی بسیار موفق و فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده و توانسته در طول مدت مذکور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

تسلا گزارش مربوط به عملکرد خود در سه ماهه سوم امسال را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، خودروساز نوپای آمریکایی بسیار موفق و فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده و توانسته در طول مدت مذکور 241,300 دستگاه از محصولات خود را در سرتاسر جهان به دست مشتریان برساند. در حال حاضر این شرکت مدل Y، مدل 3، مدل S و مدل X را روی خطوط تولید خود دارد.

قبلا پیش‌بینی می‌شد تسلا در سه ماهه سوم سال 2021 بتواند بین 222,000 الی 233,500 دستگاه از محصولات خود را تحویل دهد. جالب آنکه این کمپانی ضمن عبور از پیش‌بینی‌ها، رکورد بهترین فصل خود را نیز شکسته است. رکورد قبلی متعلق به فصل دوم امسال بود که در آن تسلا موفق شده بود 201,250 خودرو به مشتریان تحویل دهد.

همانطور که در جدول ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، تسلا مدل Y و 3 بسیار پرفروش‌تر هستند و در فصل سوم امسال 232,025 دستگاه از آنها به مشتریان تحویل داده شده است. دو مدل گرانتر S و X هم در طول این مدت 9,275 مشتری جدید پیدا کرده‌اند.

اما از نظر تولید، آمار کمی متفاوت است. طبق داده‌های موجود تسلا در سه ماهه سوم امسال 237,823 خودرو تولید کرده؛ از این تعداد 228,882 مربوط به مدل‌های ارزان‌تر Y و 3 است و 8,941 دستگاه مربوط به S و X.

با توجه به این عملکرد درخشان باید گفت تسلا یک سه ماهه سودده دیگر را پشت سر گذاشته است. این شرکت در بیانیه رسمی خود ضمن اشاره به چالش‌های مرتبط با زنجیره تامین و امور لجستیکی، از مشتریان به خاطر صبر و بردباری آنها تشکر کرده است.

نکته تامل‌برانگیز اینکه آمار واقعی مدل‌های تحویلی تسلا شاید فراتر از ارقام ذکر شده باشد، زیرا این کمپانی فقط خودروهایی را لحاظ کرده که تمامی امور مربوط به سند و کارهای اداری آنها طی شده و اینک در دست مشتریان هستند. از این رو احتمال می‌رود آمار نهایی چیزی تا 0.5 درصد بیشتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی