ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت کامل روستایی در مکزیک با یک پرینتر سه بعدی

کاربرد پرینترهای سه بعدی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و از آن برای ساخت سازه‌های مختلفی استفاده می‌شود. حالا شاهد ساخت یک روستای کامل در شهر «Nacajuca» در مکزیک به وسیله یک پرینتر سه ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

کاربرد پرینترهای سه بعدی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و از آن برای ساخت سازه‌های مختلفی استفاده می‌شود. حالا شاهد ساخت یک روستای کامل در شهر «Nacajuca» در مکزیک به وسیله یک پرینتر سه بعدی هستیم. خانه‌های این روستا در کنار زیبایی، مقاومت بالایی هم دارند و توانسته‌اند از یک زلزله ۷.۴ ریشتری جان سالم به در ببرند.

برای ساخت این دهکده و خانه‌هایش سه شرکت با یکدیگر همکاری کردند: شرکت غیرانتفاعی سانفرانسیسکویی «New Story» که روی راه‌حل‌های پایان جهانی بی‌خانمانی کار می‌کند، کمپانی مکزیکی «Échale» و شرکت آمریکایی فعال در زمینه فناوری‌های ساخت «Icon».

مساحت این خانه‌ها تقریبا ۵۰ متر مربع است و از دو اتاق خواب، یک حمام و یک آشپزخانه بهره می‌برند. برای ساخت این خانه‌ها از یک پرینتر سه بعدی به نام «Vulcan II» استفاده شده که برای کار در شرایط روستایی توسعه یافته، با این وجود ساخت این خانه‌ها کار ساده‌ای نبوده است.

از چالش‌های تولید با پرینتر سه بعدی در مناطق روستایی می‌توان به مشکلات در تامین توان و بارش باران در جاده‌ها و محل ساخت اشاره کرد. با این وجود، این شرکت‌ها با همکاری یکدیگر می‌خواهند با مشکل کمبود خانه برای اقشار آسیب‌پذیر مقابله کنند.

همانطور که بالاتر گفتیم، این خانه‌ها در برابر زلزله مقاومت بالایی از خودشان نشان می‌دهند که یکی از مزایای خانه‌های توسعه یافته با پرینترهای سه بعدی به حساب می‌آید.

به گفته مدیر اجرایی Échale، «فرانچسکو پیاتسسی» پرینتر مورد استفاده در ساخت این خانه‌ای به اندازه‌ای پیشرفته است که گویی از فیلم پلیس آهنی بیرون آمده. به اعتقاد وی، از این فناوری در جایی استفاده شده که بیشترین نیاز به آن وجود داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی