ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم ۱.۳ درصدی ویندوز ۱۱ در بازار کامپیوترها پیش از انتشار نسخه رسمی

در حالی که مایکروسافت هنوز ویندوز ۱۱ را بطور رسمی منتشر نکرده و از فردا شروع به انتشار آن می‌کند، سهم این سیستم عامل در کامپیوترها به بالای ۱ درصد رسیده. طبق گزارش ماه سپتامبر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

در حالی که مایکروسافت هنوز ویندوز ۱۱ را بطور رسمی منتشر نکرده و از فردا شروع به انتشار آن می‌کند، سهم این سیستم عامل در کامپیوترها به بالای ۱ درصد رسیده. طبق گزارش ماه سپتامبر «AdDuplex»، سهم این سیستم عامل برابر ۱.۳ درصد است و البته همانطور که می‌توان حدس زد، با نسخه‌های پیش نمایش برای کاربران اینسایدر روبه‌رو هستیم.

داده‌های AdDuplex از ۵۰۰۰ اپ ویندوز استور که روی کامپیوترهای ویندوزی در سراسر دنیا نصب شده‌اند، بدست آمده‌اند، بنابراین دید مناسبی از سهم نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰ و ۱۱ به ما می‌دهند. طبق این گزارش، ۹۰ درصد کامپیوترهای دارای ویندوز ۱۰ و ویندوز 11 به نسخه‌‍‌ای از سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ مجهز شده‌اند.

جدیدترین نسخه ویندوز 10 یعنی 21H1 روی ۳۸ درصد کامپیوترها نصب شده و انتظار می‌رود همانند نسخه‌های قبلی، در ماه‌های آینده سهمش به ۸۵ درصد برسد و سپس کاهش پیدا کند. علت سهم بالای نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ مربوط به سیاست مایکروسافت می‌شود که طی آن، کاربران برای مدت کوتاهی می‌توانند از نصب آن‌ها جلوگیری کنند.

ویندوز ۱۱

با توجه به اینکه فردا شاهد انتشار ویندوز 11 خواهیم بود، احتمالا در ماه‌های آینده با افزایش قابل قبول سهم این سیستم عامل در بازار روبه‌رو می‌شویم. ارتقای رایگان می‌تواند کاربران زیادی را ترغیب به دریافت سیستم عامل جدید ردموندی‌ها کند، با این حال حداقل سخت افزار موردنیاز ویندوز ۱۱ می‌تواند سرعت پذیرش آن را کاهش دهد.

کاربرانی که نمی‌توانند بطور رسمی این سیستم عامل را روی سیستم‌شان نصب کنند، می‌توانند تا سال ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ استفاده کنند، چرا که تا این زمان مایکروسافت از آن پشتیبانی خواهد کرد. البته امکان نصب ویندوز 11 برای این کاربران هم وجود دارد، اما ردموندی‌ها برای آن‌ها بروزرسانی منتشر نمی‌کنند.

در حالی سهم ویندوز 11 پیش از انتشار رسمی در بازار به ۱.۳ درصد رسیده که یک نظرسنجی نشان داده ۶۲ درصد کاربران از انتشار این سیستم عامل در آینده نزدیک اطلاعی ندارند. در این نظرسنجی ۴۱ درصد از ارتقای سیستم عامل سیستم‌شان به ویندوز ۱۱ خبر داده‌اند، ۱۴ درصد گفته‌اند دست به چنین کاری نمی‌زنند و ۴۵ درصد هم اطمینانی از این موضوع ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Cenaq2006
    Cenaq2006 | ۱۲ مهر ۱۴۰۰

    من ویندوز 11 دارم

مطالب پیشنهادی