ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا بخاطر رفتار نژادپرستانه باید ۱۳۷ میلیون دلار به کارمند سابقش غرامت بپردازد

به گزارش «نیویورک تایمز»، یک قاضی دستور داده تسلا مبلغ ۱۳۷ میلیون دلار غرامت به یکی از کارمندان سیاه‌پوست سابق خود بپردازد. این فرد تسلا را به تبعیض و سوءاستفاده نژادی در کارخانه خود در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

به گزارش «نیویورک تایمز»، یک قاضی دستور داده تسلا مبلغ ۱۳۷ میلیون دلار غرامت به یکی از کارمندان سیاه‌پوست سابق خود بپردازد. این فرد تسلا را به تبعیض و سوءاستفاده نژادی در کارخانه خود در فریمانت، کالیفرنیا متهم کرده است.

در این دادخواست، «اوون دیاز» که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به عنوان کارمند قراردادی در تسلا مشغول فعالیت بوده، ادعا کرده با تبعیض‌های دوران «جیم کرو» روبه‌رو شده، که در آن اهانت‌های نژادی وجود داشته است . او ادعا می‌کند که کارکنان تسلا نقاشی‌هایی از «سواستیکا» (علامت صلیب شکسته)، نقاشی‌های نژادپرستانه و کارتون‌های توهین‌آمیز در اطراف کارخانه قرار داده‌اند و سرپرستان از این مسئله غافل بوده‌اند.

هیئت منصفه به دیاز ۶.۹ میلیون دلار به عنوان تنش احساسی اهدا کرد و ۱۳۰ میلیون دلار مجازات تسلا تعیین شد. وکیل دیاز می‌گوید:

«زمانی که یکی از ثروتمندترین شرکت‌های آمریکایی بخاطر شرایط ناخوشایند برای افراد سیاه‌پوست در کارخانه خود مورد قضاوت می‌گیرد، شرایط خوشایندی است.»

اوون دیاز

دیاز به نیویورک تایمز گفته: «چهار سال طول کشید تا به این نقطه رسیدیم. انگار وزن زیادی از روی دوشم برداشته شده است.»

تسلا در پاسخ به این حکم، ادعاهای مطرح شده را در پست وبلاگی که توسط «والری کپرز ورکمن»، معاون منابع انسانی این شرکت نوشته شده، کم اهمیت جلوه داد. او در این پست نوشت:

«علاوه بر آقای دیاز، سه شاهد دیگر که همگی از کارکنان غیرقراردادی تسلا بودند، در محاکمه شهادت دادند که در کارخانه فریمانت ناسازگاری‌های نژادپرستانه شنیده می‌شود. در حالی که تمام آن‌ها موافق بودند که استفاده از برخی کلمات در محل کار مناسب نیست، اما عقیده دارند که این شیوه گفتار به صورت دوستانه و معمولا توسط همکاران آفریقایی-آمریکایی استفاده می‌شود.»

با این وجود، تسلا به شکایات آقای دیاز پاسخ می‌دهد و دو پیمانکار خود را اخراج و دیگری را تعلیق می‌کند. همچنین به گفته تسلا، این شرکت در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بدون نقص نبوده، اما تاکنون راه طولانی را طی کرده‌ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۳ مهر ۱۴۰۰

    4 تا همکار با همدیگه شوخی کردن حالا شرکت باید غرامت بده عجیبه اون هم 137 میلیون دلار !!!
    اینا دیگه از اونور بوم دارن میفتن

مطالب پیشنهادی