ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

امارات متحده عربی می‌خواهد برای یک سیارک بین مریخ و مشتری کاوشگر ارسال کند

امارات متحده عربی قصد دارد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا داده‌های مربوط به منشاء جهان را جمع‌آوری کند. هدف این پروژه پنج ساله، پرتاب ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

امارات متحده عربی قصد دارد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا داده‌های مربوط به منشاء جهان را جمع‌آوری کند.

هدف این پروژه پنج ساله، پرتاب کاوشگر در سال ۲۰۲۸ و فرود آن در سال ۲۰۳۳ است. سفینه فضایی امارات متحده عربی حدود ۳.۶ میلیارد کیلومتر را طی خواهد کرد. به گفته آژانس فضایی امارات، آن‌ها در این پروژه با آزمایشگاه علوم و فیزیک جوی دانشگاه کلرادو همکاری می‌کنند. با این وجود هزینه این ماموریت فضایی هنوز اعلام نشده است.

فرود موفقیت آمیز کاوشگر امارات متحده عربی، باعث می‌شود این کشور در کنار اتحادیه اروپا، ژاپن و ایالات متحده قرار بگیرد که قبلا به چنین موفقیتی دست پیدا کرده‌اند. این کاوشگر در پشت سیارک باقی می‌ماند و تا زمانی که باتری‌های آن شارژ داشته باشند، اطلاعات مربوط به ترکیب این سیارک را به زمین منتقل می‌کنند.

همچنین این فضاپیما باید به دور سیاره زهره و سپس زمین حرکت کند تا سرعت کافی برای رسیدن به یک سیارک در فاصله ۵۶۰ میلیون کیلومتری را به دست بیاورد.

«ساره امیری»، رئیس آژانس فضایی امارات و وزیر فناوری فناوری پیشرفته این کشور درباره این پروژه گفت:

«انجام این کار مشکل و چالش‌برانگیز است. ما این موضوع را کاملا درک می‌کنیم، اما مزایای چنین پروژه‌هایی را نیز به خوبی می‌دانیم.»

مدارگرد امید

اخبار مربوط به کاوشگر جدید امارات در حالی منتشر شده است که این کشور پیش از این نیز کاوشگر آمال یا «امید» را با موفقیت به مدار مریخ ارسال کرده بود. هزینه ساخت و راه‌اندازی این کاوشگر که به اندازه یک خودرو است، ۲۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود که این رقم شامل هزینه‌های عملیات مریخ نمی‌شود.

امارات همچنین قصد دارد در سال ۲۰۲۴ یک فضاپیمای بدون سرنشین به ماه بفرستد. علاوه بر این، کشور حوزه خلیج فارس ماموریت‌های فضایی بلندپروازانه‌ای دارد و قصد دارد تا سال ۲۱۱۷ پایگاه انسانی خود را در مریخ ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی