ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس مدیریت پسورد «لست پس» هم به تحریم کنندگان کاربران ایرانی پیوست

سرویس پسورد منیجر (مدیریت پسوردها) LastPass که از سرویس‌های محبوب این نوع خدمات محسوب می‌شود کاربران ایرانی را تحریم کرده و اکانت‌های آنها را مسدود می‌کند. گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی و تصویر اسکرین شاتی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

سرویس پسورد منیجر (مدیریت پسوردها) LastPass که از سرویس‌های محبوب این نوع خدمات محسوب می‌شود کاربران ایرانی را تحریم کرده و اکانت‌های آنها را مسدود می‌کند.

گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی و تصویر اسکرین شاتی که از ایمیل دریافتی از سوی این سرویس در شبکه‌های مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که این پلتفرم کاربران ایرانی را تحریم کرده است. در متن نامه‌ای که تصویر آن منتشر شده این سرویس تایید کرده که بخاطر لاگین شدن از یک کشور مورد تحریم، اکانت‌ها را بلاک کرده و همچنین تاکید داشته که امکان دوباره اکتیو شدن اکانت‌ها وجود ندارد.

بسیاری از کاربران برنامه‌های جایگزینی مانند Bitwarden را به دیگران توصیه کردند و به دیگر کاربران توصیه کردند که اطلاعات خود را از این سرویس استخراج کنند تا به مشکل برنخورند.

سرویس‌های آنلاین متعددی در سالهای اخیر به تحریم کاربران ایرانی دست زده‌اند و به نظر نمی‌رسد که Lastpass آخرین آنها باشد. کارشناسان و فعالین حوزه فناوری بر این باور هستند که این تحریم‌های فناورانه می‌تواند آسیب‌های جدی به افراد و یا کسب و کارها وارد کند و از آنجایی که برخی از آنها به طور ناگهانی رخ می‌دهند، در برخی مواقع جبران ناپذیر خواهند بود.

LastPass برنامه مدیریت رمز عبور است که تمام آنچه کاربران برای تولید، نگه‌داری و استفاده از رمزهای خود به آن نیاز دارید را یکجا در خود دارد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تمام پسوردهای خود را روی مرورگر، موبایل و سیستم عامل مدیریت کند. نرم افزار LastPass علاوه بر اندروید و iOS از ویندوزهای ویستا به بعد، لینوکس، مکینتاش، گوگل کروم، مایکروسافت Edge، فایرفاکس، اپرا، اپل سافاری و Maxthon نیز پشتیبانی می کند. همین قابلیت پشتیبانی روی محبوبترین سیستم عامل‌ها و مرورگرهای وب است که تا این حد اپلیکیشن LastPass را در بین کاربران جا انداخته بود و هرچند به نظر می‌رسد کارکرد آن برای کاربران ایرانی دیگر وجود نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی