ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراشه دیمنسیتی ۲۰۰۰ حدود ۲۰ درصد بهره‌وری انرژی بالاتری از اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد داشت

گزارشی در مورد تراشه جدید مدیاتک منتشر شده که اطلاعات جالبی را از آن آشکار می‌کند. این تراشه گام‌های بزرگی به سمت جلو برمی‌دارد و در زمینه بهره‌وری و کارایی پیشرفت‌های بزرگی خواهد داشت. طبق ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

گزارشی در مورد تراشه جدید مدیاتک منتشر شده که اطلاعات جالبی را از آن آشکار می‌کند. این تراشه گام‌های بزرگی به سمت جلو برمی‌دارد و در زمینه بهره‌وری و کارایی پیشرفت‌های بزرگی خواهد داشت. طبق این گزارش، چیپست جدید مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰ از تراشه پرچمدار بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ کارایی بالاتری خواهد داشت.

براساس گزارش «MyDrivers»، تراشه‌ساز تایوانی در حال آماده‌سازی دیمنسیتی ۲۰۰۰ است تا بتواند پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۲ آن را روانه بازار کند. این گزارش می‌افزاید که تراشه جدید مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۹۸ علاوه بر مصرف انرژی کمتر، کارایی بالاتری نیز ارائه می‌دهد.

ظاهرا این میزان بین ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود و دست بالاتر را تراشه مدیاتک دارد. علاوه بر مصرف انرژی، در زمینه قدرت هم شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود تا حدی که آن را برای پرچمداران گوشی‌های سال ۲۰۲۲ به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند. چیپ مدیاتک دیمنسیتی ۲۰۰۰ از هسته‌های پرقدرت Cortex X2 و Cortex A79 استفاده خواهد کرد و پردازشگر گرافیکی آن نیز برپایه معماری Mali G79 خواهد بود.

شایان ذکر است؛ تراشه مذکور براساس لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود که کارایی و عملکرد بالایی را برای آن به ارمغان می‌آورد. در این تراشه هوش مصنوعی پیشرفته، IP چند رسانه‌ای و معماری ۵‌G منحصر به فرد ترکیب می‌شود.

هنوز هیچ یک از مشخصات مربوط به این چیپ رسما از سوی مدیاتک تایید نشده‌اند، بنابراین نمی‌توان کاملا به آن‌ها اطمینان داشت. احتمالا در روزهای آینده اخبار بیشتری از چیپ جدید مدیاتک منتشر می‌شود و می‌توان با قطعیت بیشتری درباره آن اظهارنظر کرد. با این وجود پیشرفت در صنعت چیپست‌ها نوید بهبود عملکرد گرافیکی بازی‌ها و اجرای روان‌تر آن‌ها را می‌دهد و می‌توان روزهای روشنی را برای صنعت گیمینگ موبایل تصور کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی