ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس استریم توییچ هک شد: افشای کد منبع و اطلاعات درآمد استریمرها

به گزارش وب‌سایت VGC، سرویس استریم توییچ هک شده و کد منبع آن به همراه اطلاعات مربوط به درآمدهای تولیدکنندگان محتوا لو رفته است. تاکنون ۱۲۵ گیگابایت از اطلاعات این پلتفرم در اینترنت آپلود شده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۴

به گزارش وب‌سایت VGC، سرویس استریم توییچ هک شده و کد منبع آن به همراه اطلاعات مربوط به درآمدهای تولیدکنندگان محتوا لو رفته است. تاکنون ۱۲۵ گیگابایت از اطلاعات این پلتفرم در اینترنت آپلود شده و گفته می‌شود که این اطلاعات حتی شامل جزئیاتی درباره رقیب جدید آمازون برای استیم است.

گزارش Video Games Chronicle حاکی از آن است که کاربر ناشناسی که این اطلاعات را در وب‌سایت 4Chan منتشر کرده، مدعی است این نشت اطلاعاتی برای تضعیف توییچ و افزایش رقابت در حوزه سرویس‌های استریم انجام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اطلاعات واقعی است و جدیدترین تغییرات توییچ در یک هفته اخیر را شامل می‌شود.

اطلاعات افشایی توییچ شامل موارد زیر است:

  • پرداخت‌های ۳ سال اخیر توییچ به تولیدکنندگان محتوا
  • تاریخچه کامل کامیت‌های twitch.tv
  • کد منبع کلاینت‌های موبایل، دسکتاپ و کنسول‌های گیمینگ توییچ
  • کد مربوط به SDKهای اختصاصی توییچ و سرویس‌های داخلی AWS که توسط این پلتفرم استفاده شده‌اند
  • رقیب جدید آمازون گیم استودیوز برای استیم که هنوز منتشر نشده
  • اطلاعات سایر زیرمجموعه‌های توییچ از جمله IGDB و CurseForge
  • ابزارهای امنیتی داخلی توییچ

کاربری که این اطلاعات را منتشر کرده، روی آن‌ها برچسب «بخش اول» را زده است. در نتیجه احتمالا اطلاعات بیشتری به دست هکرها افتاده. توییچ هم ظاهرا از این هک آگاه شده اما هنوز کاربران خود را مطلع نکرده است. به نظر نمی‌رسد که در این پایگاه داده گذرواژه یا اطلاعات خصوصی کاربران وجود داشته باشد، اما نمی‌توان با اطمینان گفت که این اطلاعات به دست هکرها افتاده یا نه.

توییچ هنوز رسما واکنشی به این اتفاق نشان نداده است. در حال حاضر توصیه می‌شود که اگر کاربر توییچ هستید، گذرواژه خود را تغییر دهید و از سیستم احراز هویت دومرحله‌ای استفاده کنید.

پلتفرم استریم آمازون چند وقتی است که در مدیریت نفرت‌پراکنی و محتواهای آزاردهنده با مشکل مواجه شده است. استریمرهای توییچ در ماه اوت یک روز به نشانه اعتراض فعالیت‌های خود را متوقف کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی