ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

صدها میگوی سه چشم در پارک یادبود ملی «ووپاتکی» آمریکا مشاهده شدند

گردشگران پارک یادبود ملی «ووپاتکی» در آریزونا آمریکا به‌تازگی با صدها میگوی سه چشم با ظاهری از عصر پیش از دایناسورها روبرو شده‌اند. این موجودات عجیب و جذاب ظاهرا بر اثر باران شدید سر از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

گردشگران پارک یادبود ملی «ووپاتکی» در آریزونا آمریکا به‌تازگی با صدها میگوی سه چشم با ظاهری از عصر پیش از دایناسورها روبرو شده‌اند. این موجودات عجیب و جذاب ظاهرا بر اثر باران شدید سر از خاک بیرون آورده‌اند.

این میگوی کله‌وزغی که رسما با نام «تریوپس» شناخته می‌شود، از صدها میلیون سال قبل در زمین بوده و واقعا سه چشم دارد. چشم سوم این میگو روزنه کوچکی در میان دو چشم بزرگ‌تر این موجود است که روی صورت صاف و مسطح آن دیده می‌شود. اندازه میگوی سه چشم یک الی دو اینچ است و از یک نیم‌تنه پهن تشکیل شده که به یک دم آویزان منتهی می‌شود.

نمونه‌های مشابه میگوهای کله‌وزغی همین حالا هم در طبیعت وجود دارند و در فروشگاه‌های حیوانات اهلی فروخته می‌شوند. این موجودات فقط حدود ۹۰ روز زنده می‌مانند. با این حال، عده زیادی از مردم از وجود آن‌ها بی‌خبرند و دیدن صدها نمونه از آن‌ها در یک پارک یادبود ملی حتما برایشان عجیب بوده است.

در منطقه پارک یادبود ملی ووپاتکی که حالا تحت حفاظت دولت قرار دارد و از گردشگران میزبانی می‌کند، یک محوطه به قطر ۳۲ متر وجود دارد. میگوهای سه چشم در ماه ژوئیه این محوطه را پر کردند. «لورن کارتر»، مفسر میدانی ارشد پارک یادبود ملی ووپاتکی می‌گوید این موجودات احتمالا به خاطر باران‌های سنگین اواخر ژوئیه وارد این پارک شده‌اند.

تخم میگوهای کله‌وزغی می‌تواند تا زمان دسترسی به آب زنده بماند و احتمالا همین موضوع باعث شده برخی از این تخم‌ها سر باز کنند. کارتر می‌گوید اولین بار گردشگران پارک ووپاتکی درباره حضور این خزندگان به او اطلاع دادند. در نهایت، او و تیمش نتیجه گرفتند که این میگوهای عجیب و غریب می‌توانند گونه‌ای از تریوپس‌ها موسوم به «تریوپس لانگی‌کاداتوس» باشند. با این حال، برای تایید این فرضیه باید بررسی‌های علمی بیشتری انجام بگیرد.

این موجودات شگفت‌انگیز ظاهرا به طعمه شماری از پرندگان این منطقه هم تبدیل شده بودند، اما فعلا اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی