ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۱ ظاهرا باعث افت عملکرد برخی از پردازنده‌های AMD Ryzen می‌شود

ویندوز ۱۱ سرانجام به صورت رسمی منتشر شد، اما به نظر می‌رسد سیستم عامل جدید مایکروسافت با برخی پردازنده‌های AMD Ryzen مشکل دارد. به گزارش AMD برخی تراشه‌های این شرکت با سیستم عامل جدید مشکلاتی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

ویندوز ۱۱ سرانجام به صورت رسمی منتشر شد، اما به نظر می‌رسد سیستم عامل جدید مایکروسافت با برخی پردازنده‌های AMD Ryzen مشکل دارد. به گزارش AMD برخی تراشه‌های این شرکت با سیستم عامل جدید مشکلاتی دارد که می‌تواند باعث افت عملکرد آن شود که در برخی موارد به ۱۵ درصد می‌رسد.

AMD و مایکروسافت دو مشکل اصلی در ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD را شناسایی کرده‌اند. اولین مورد این است که نسخه جدید ویندوز ممکن است تاخیر کش L3 را سه برابر کند. به گفته AMD این مشکل می‌تواند تقریبا در اکثر اپلیکیشن‌ها ۳ تا ۵ درصد عملکرد بدتر به همراه داشته باشد. همچنین افت عملکرد این تراشه‌ها در برخی از بازی‌های ویندوز ممکن است به ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز برسد.

ویندوز ۱۱

علاوه بر این، ویندوز ۱۱ همچنین با فناوری هسته ترجیحی AMD نیز مشکل دارد که هدف از این ویژگی تغییر عملکرد پردازنده به سریع‌ترین هسته آن است. با این حال AMD هشدار می‌دهد که کاربران احتمالا مشکلات مربوط به عملکرد را در کارهای وابسته به پردازنده، به ویژه در واحدهایی با بیش از هشت هسته با توان ۶۵ وات مشاهده کنند.

AMD و مایکروسافت پیش از این تایید کردند که به طور فعال در حال بررسی مشکلات شناخته شده هستند تا با ارائه بروزرسانی‌های جدیدی آن‌ها را رفع کنند. هر دو شرکت وعده می‌دهند که در اواخر این ماه بروزرسانی ویندوز و یک بروزرسانی نرم‌افزاری ارائه کنند تا این دسته از مشکلات را برطرف کند. با این حال، اگر سیستم مورد استفاده شما نیز توسط پردازنده‌های شرکت AMD تغذیه می‌شود، ممکن است بهتر باشد تا زمان ارائه بروزرسانی جدید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

پیش از این نیز در گزارش دیگری عنوان شده بود که سیستم امنیت مبتنی بر مجازی‌سازی مایکروسافت (VBS) می‌تواند در زمان اجرای بازی‌ها در ویندوز ۱۱ روی عملکرد سیستم تاثیر منفی داشته باشد و آن را تا ۲۸ درصد کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی