ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

با این ترفندها کپشن‌های جذاب و تاثیرگذار برای پست‌های اینستاگرام بنویسید

در اینستاگرام تصاویر و ویدیوها اهمیت بالایی دارند، اما با یک کپشن جذاب و تاثیرگذار هم می‌توانید افراد را جذب پست‌های خود کنید. در کنار محتوای بصری، کپشن‌ها هم ابزاری قدرتمند برای حضور تاثیرگذار در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

در اینستاگرام تصاویر و ویدیوها اهمیت بالایی دارند، اما با یک کپشن جذاب و تاثیرگذار هم می‌توانید افراد را جذب پست‌های خود کنید. در کنار محتوای بصری، کپشن‌ها هم ابزاری قدرتمند برای حضور تاثیرگذار در اینستاگرام به حساب می‌آیند. در این مطلب شما را با ترفندهای نوشتن کپشن جذاب و تاثیرگذار برای پست‌های اینستاگرام آشنا می‌کنیم.

با نوشتن کپشن مناسب، کاربران بیشتر با پست‌های شما ارتباط برقرار می‌کنند و احتمال دیده شدن پست‌های شما افزایش می‌یابند. در ادامه برای آشنایی با ترفندهای نوشتن کپشن تاثیرگذار برای پست‌های اینستاگرام همراه دیجیاتو باشید.

۱. توجه کاربران را با اولین خط جلب کنید

دامنه توجه کاربران اینترنت با سرعت هشداردهنده‌ای رو به کاهش است، بنابراین کمتر از ۱۰ ثانیه وقت دارید تا توجه دوستان یا فالورها را جلب کنید. در همین راستا اولین خط اهمیت بالایی برای جذب کاربران و مجبور کردن آن‌ها به خواندن کپشن پست دارد.

علاوه بر اینکه باید کپشن پست خود را جذاب شروع کنید، باید در ابتدای آن اکثر اطلاعات حیاتی را قرار دهید. تا زمانی که خط اول مرتبط و جذاب نباشد، افراد علاقه‌ای به برقراری ارتباط با آن نخواهند داشت.

راه‌های مختلفی برای برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبین وجود دارد: می‌توانید از یک سوال استفاده کنید یا اینکه به سراغ یک ضرب‌المثل یا نقل قول بروید. تمام این موارد می‌توانند به شما در نوشتن اولین خط جذاب برای کپشن اینستاگرام کمک کنند.

۲. از ایموجی‌ها برای انتقال احساسات استفاده کنید

یک تصویر می‌تواند هزاران کلمه حرف داشته باشد و همین موضوع درباره ایموجی هم صادق است. استفاده از ایموجی‌های مرتبط و خنده‌دار می‌تواند نتیجه‌اش برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب در مقایسه با کپشن‌های بدون ایموجی باشد. بنابراین از ایموجی‌ها درون کپشن خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک کپشن متقاعدکننده بنویسید، از ایموجی مناسب برای انتقال احساسات استفاده کنید. شما حتی می‌توانید با استفاده از ایموجی‌ها، ویژگی‌های شخصی‌تان را هم به نمایش بگذارید و به مخاطب منتقل کنید.

در کنار تمام این موارد، ایموجی‌ها کپشن را جذاب‌تر می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از شکلک‌ها (Emoticon) بجای برخی کلمات در کپشن خود استفاده کنید.

۳. بین خطوط فاصله بیندازید

نوشتن کپشن‌های کوتاه و واضح برای اینستاگرام یک روش استاندارد است تا مخاطبین‌تان بتوانند محتوای آن را هضم کنند. البته برخی مواقع بنابر شرایط شاید لازم باشد کپشن‌های طولانی بنویسید. با این وجود، متن‌های طولانی و پشت سرهم می‌تواند مانع از خواندن کپشن از سوی کاربران شود. شما می‌توانید با فاصله انداختن میان خطوط، از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کنید.

فاصله میان خطوط به معنای آن است که میان خطوط به اندازه‌ای فاصله بیندازید که پاراگراف‌های جداگانه شکل بگیرند. با اینکار نه تنها کپشن‌های اینستاگرام را می‌توان راحت‌تر خواند، بلکه از نظر بصری هم جذاب‌تر و زیباتر می‌شوند.

۴. استفاده از هشتگ را فراموش نکنید

تصور کنید برای تصویری در اینستاگرام یک کپشن طعنه‌آمیز می‌نویسید اما کاربری متوجه منظورتان نمی‌شود و شما شبیه فردی نادان به نظر می‌رسید. برای جلوگیری از چنین وضعیتی، می‌توانید از هشتگ مربوطه‌اش استفاده کنید.

علاوه بر این، استفاده از هشتگ‌ها شانس شما برای شناسایی پست‌هایتان توسط دیگران را افزایش می‌دهد. اگر پست شما مربوط به یک فیلم، موسیقی یا کتاب پرطرفدار یا ترند شده است، با استفاده از هشتگ‌های مناسب می‌توانید آن را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. با اینکار، شانس شما برای جذب فالورهای هم افزایش می‌یابد.

اگرچه افزودن هشتگ به کپشن اهمیت بالایی دارد، اما از هر هشتگی استفاده نکنید و تنها به سراغ هشتگ‌های مرتبط بروید تا افراد مناسبی پست‌های شما را پیدا کنند.

۵. به اندازه کپشن اینستاگرام توجه کنید

کپشن پست شما باید روی کیفیت و نه اندازه متمرکز باشد. با این حال طول کپشن شما می‌تواند کاملا متغیر باشد؛ از کپشن‌های کوتاه گرفته تا کپشن‌های طولانی حاوی اطلاعات زیاد.

برای اینکه بطور مداوم با مخاطبین‌تان ارتباط داشته باشید، از کپشن‌ها با اندازه‌های مختلف استفاده کنید. با اینکار، نحوه طبیعی صحبت کردن را تقلید می‌کنید و پست‌های شما بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

۶. شبیه ربات کپشن ننویسید

ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان نمی‌تواند جای ارتباط انسانی را بگیرد، با این حال هیچ کاربری نمی‌خواهد کپشنی را بخواند که گویی یک ربات آن را نوشته. در نتیجه باید احساسات انسانی در آن دخیل باشد تا افراد بیشتری را جذب کند.

در این زمینه اعتبار و اعتمادپذیری نقش مهمی را برعهده دارد. کپشن‌ها را به گونه‌ای بنویسید که مخاطب حس کند در حال صحبت با او هستید. زمانی که فالور احساس کند کپشن شما شبیه دوستی است که با او صحبت می‌کند، دوست دارد با شما ارتباط برقرار کند و برای اینکار برای پست کامنت می‌گذارد.

اینستاگرام در مقایسه با برخی شبکه‌های اجتماعی یک پلتفرم نسبتا غیررسمی به حساب می‌آید، بنابراین اگر کمی حس شوخ طبعی در آن داشته باشید، می‌تواند به نفع‌تان تمام شود.

۷. برای افزایش ارتباط، از نظرسنجی استفاده کنید

همه افراد دوست دارند در برخی کارها مشارکت داشته باشند. افزودن نظرسنجی باعث افزایش ارتباط آن‌ها با پست‌های شما می‌شود. شما همچنین می‌توانید نظر فالورها درباره موضوعات مختلف را بپرسید، حالا این موضوع می‌تواند یک سوژه اجتماعی مهم یا درباره فیلمی جدید باشد.

بدون توجه به موضوع، اگر نظر کاربران را بپرسید، احساس مهم بودن به آن‌ها دست می‌دهد و می‌خواهند نظرتان خودشان را با دیگران در میان بگذارند. نظرسنجی‌ها می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

۸. احساسات شخصی‌تان را به اشتراک بگذارید

اگر می‌خواهید یک گفتگو را با فالورهای خود شروع کنید، کپشن‌هایی بنویسید که حاوی احساسات‌تان باشند. اگر مخاطبین ببینند بدون ترس احساس خود را به اشتراک می‌گذارید، به چنین رویکردی واکنش نشان می‌دهند.

در اشتراک‌گذاری ایده‌هایتان عملکرد خنثی نداشته باشید. هرچقدر احساسات شخصی‌تان را بیشتر به اشتراک بگذارید، فالورها بیشتر با پست ارتباط برقرار می‌کنند. شما می‌توانید از کلمات حسی برای ابراز احساسات‌تان استفاده کنید.

۹. درباره موضاعات پرطرفدار بنویسید

یکی از راه‌های برقراری ارتباط با فالورها، نوشتن کپشن درباره موضوعات پرطرفدار یا ترند شده است. فرقی نمی‌کند این موضوع چه چیزی باشد، تمام آن‌ها می‌توانند باعث برقراری ارتباط بهتر با مخاطبین شوند.

حتی اگر کمی دیرتر به موضوعات پرطرفدار واکنش نشان دهید، باز هم می‌توانید توجه کاربران را به پست‌های خود جلب کنید.

با ترفندهای بالا می‌توانید کپشن اینستاگرام تاثیرگذار و جذاب بنویسید و کاربران بیشتری را جذب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی