ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر رگولاتوری در واکنش به کندی اینترنت: اپراتورها بالاتر از تعهداتشان عمل کرده‌اند

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره دستور وزیر ارتباطات برای پیگیری کندی شبکه ارتباطی کشور اظهار داشت طبق بررسی‌ها در تک تک شهرها اپراتورها بالاتر از تعهدات خودشان ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره دستور وزیر ارتباطات برای پیگیری کندی شبکه ارتباطی کشور اظهار داشت طبق بررسی‌ها در تک تک شهرها اپراتورها بالاتر از تعهدات خودشان عمل کرده‌اند. برخی دانلود کننده هستند و توقع سرعتی بالاتر دارند، اما اپراتورها در چهارچوب تعهداتشان عمل می‌کنند و اگر غیر از این باشد، رسیدگی شده تا نیاز مردم برآورده شود.

با توجه به افزایش شکایات مردمی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داد این موضوع سریعا بررسی شود. در همین راستا «پیمان قره‌داغی» در گفتگو با سیتنا، شرایط عملکرد اپراتورها را مطلوب دانسته و گفت:

«اختلالات شبکه گاهی به دلیل قطعی‌ها رخ می‌دهد و اپراتورها بر اساس SLA که دارند می‌توانند قطعی داشته باشند. برخی از بسترهای ما وابسته به برق است و اگر قطعی رخ دهد ممکن است UPS پاسخگو نباشد یا گاهی فیبر قطع می‌شود و این قطعی و اختلال در شبکه طبیعی است. همچنین گاهی با سیل و زلزله این شرایط پیش می‌آید اما شرایط عملکرد اپراتورها مطلوب است.»

او با بیان اینکه اپراتورها در تکنولوژی‌های مختلف سقف و کفی را در نظر دارند و تعهداتشان مشخص است، افزود: «بررسی‌هایی که داریم در تک تک شهرها اپراتورها بالاتر از تعهدات خودشان عمل کردند و برخی دانلود کننده هستند و توقع سرعتی بالاتر دارند، اما اپراتورها در چهارچوب تعهداتشان عمل می‌کنند و اگر غیر از این باشد رسیدگی می‌کنیم تا نیاز مردم برآورده شود.»

قره‌داغی در ادامه به وضعیت اینترنت شرکت مخابرات با توجه به تعداد بالای مشترکانش در سراسر کشور اشاره کرده و اظهار داشت تعداد شکایات در این زمینه در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است: «این موضوع نشان می‌دهد با وجود اینکه شرایط تغییر نکرده و آموزش به طور مجازی انجام می‌شود، تعداد شکایات کاهش پیدا کرده است و مدت زمان ما برای رسیدگی به شکایات هم کاهش یافته است.»

اختلالی در سامانه 195 وجود ندارد

گزارش‌هایی طی روزهای اخیر مبنی بر اختلال در سامانه 195 نیز منتشر شده است. او در این باره گفت:

«در این سامانه اختلالی مشاهده نمی‌کنم. ما اپراتورهای متعددی داریم، از دفاتر پیشخوان گرفته تا پست و ارتباطات ثابت و سیار و TD-LTE، لذا سرویس‌های متنوعی به مردم ارائه می‌دهیم و تنوعی از شکایات هم وجود دارد. گاهی در سامانه بر اساس تعداد مشترکان اپراتورها، اطلاعات تغییر می‌کند و متغیر است. بر اساس سیاست‌های سازمان، این تغییرات از دسته‌بندی خدمات تا نحوه نمایش و نحوه ثبت شکایت تغییر می‌کند.»

به گفته وی سامانه‌های متعددی برای اطلاع رسانی در نظر گرفته شده است و در سامانه نت سنج پلاس جزئیات سرویس اپراتورها بر اساس موقعیت جغرافیایی قابل مشاهده است: «بالغ بر 99 درصد افرادی که از اپراتورها سرویس دریافت می‌کنند را نمایش می‌دهیم. اپراتورهایی که بیشترین مشترک را دارند در سطح همراه، ثابت و TD-LTE گزارشات‌شان را در سامانه وارد کرده‌ایم. بسته به نوع اپراتور میزان شکایات فرق می‌کند و این گزارشات هفتگی اعلام می‌شود.»

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه عملکرد اپراتورها با هم در این سامانه در بخش‌های مختلف بر اساس دیتاهایی که به دست ما می‌رسد اعلام می شود، افزود:

«در مناطقی که اعلام شده، از نظر تعداد شکایت، مشخص می‌شود که کدام اپراتور چه عملکردی دارد. حدود 120 گروه تقسیم بندی کردیم و با بررسی این شکایات رسیدگی لازم را انجام می‌دهیم و اگر نیاز باشد سایت راه اندازی می‌کنیم که شکایاتی هم در این راستا از ما می‌شود. بر اساس موضوع شکایات، بررسی می‌کنیم و نظر اپراتور را می‌گیریم و اگر از طرف شاکی پذیرفته نشد در کارتابل سازمان می‌آید و جلسه می‌گذاریم و در این جلسات شاکی و اپراتور دعوت می‌شوند و کمیته تجدید نظر داریم و بر اساس تعهدات پروانه‌‌ای، اپراتورها مکلفند هر موردی باشد به تکالیف خود عمل کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۷ مهر ۱۴۰۰

    وضع این‌ترنت خراب که چه عرض شود، افتضاح است
    خصوصاً پس از روی کار آمدن دولت جدید
    علّتش را خودتان بهتر می‌دانید
    اگر فقط برای من لنگ می‌زند، خوشا بحال بقیه
    وگر برای همه اینطوری است
    خوشا بحال تحریمگر
    و السلام
    ضمناً حتی اگر بهترین قاضی مسئول پروندۀ خودش شود توقع رسیدگی عادلانه نداشته باشید

  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۱۷ مهر ۱۴۰۰

    با سلام
    من احساس می کنم این پست رو مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رو به مدیر کل حفاظت از حقوق اپرتور های بدبخت و بیچاره و فلکت زده و مظلوم و ستم دیده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تغییر بده برازنده تره با این بیانات کامل به حق و شایسته این بزرگوار ما مردم خودمون بلدیم چه جوری حقمون رو بگیریم نیاز به زحمت شبانه روزی شما مسئولین گرامی نیست

مطالب پیشنهادی