ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت بزرگترین حمله DDoS‌ ثبت شده در تاریخ را خنثی کرد

مایکروسافت می‌گوید توانسته در ماه اوت یک حمله سنگین DDoS با ترافیک ۲.۴ ترابیت بر ثانیه را متوقف کند. این حمله به یکی از مشتریان سرویس آژور در اروپا انجام شده بود و ۱۴۰ درصد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت می‌گوید توانسته در ماه اوت یک حمله سنگین DDoS با ترافیک ۲.۴ ترابیت بر ثانیه را متوقف کند. این حمله به یکی از مشتریان سرویس آژور در اروپا انجام شده بود و ۱۴۰ درصد سنگین‌تر از سنگین‌ترین حمله پهنای باند سال ۲۰۲۰ به سرویس‌های این شرکت بود.

ردموندی‌ها می‌گویند این حمله DDoS بیش از ۱۰ دقیقه به طول انجامیده است. در طی این مدت زمان سه موج از ترافیک با حجم ۲.۴ ترابیت بر ثانیه، ۰.۵۵ ترابیت بر ثانیه و ۱.۷ ترابیت بر ثانیه علیه این شرکت روانه شد. ولی سرویس وب آژور توانست آنلاین بماند و در برابر حملات سر خم نکند.

معمولا از حملات DDoS یا «منع سرویس» برای فشار آوردن به وب‌سایت‌ها یا سرویس‌های آنلاین استفاده می‌شود. در این حملات حجم بالایی از ترافیک به سمت میزبان ارسال می‌شود تا دیگر قادر به پاسخ‌گویی نباشد. حملات DDoS اغلب با کمک بات‌نت‌ها انجام می‌شوند که مجموعه‌ای از دستگاه‌های آلوده‌اند.

«امیر دهان»، مدیر برنامه ارشد تیم شبکه آژور مایکروسافت می‌گوید: «منشا ترافیک این حمله از تقریبا ۷۰ هزار منبع در چند کشور آسیا-اقیانوسیه از جمله مالزی، ویتنام، تایوان، ژاپن، چین و حتی ایالات متحده بوده است.» هرچند تعداد حملات DDoS به آژور در سال ۲۰۲۱ افزایش داشته اما قدرت آخرین حمله منع سرویس بزرگ تا پیش از این حمله از ۱ ترابیت بر ثانیه به ۶۲۵ مگابایت بر ثانیه کاهش پیدا کرده بود.

مایکروسافت نام مشتری این سرویس آژور را اعلام نکرده است، اما معمولا از این حملات برای پوشش حملات ثانویه‌ای استفاده می‌شود که هدف آن‌ها نشر بدافزار و نفوذ به سیستم‌های یک شرکت است.

آخرین حمله بزرگ DDoS به سرویس‌های وب آمازون (AWS) تعلق داشت که ترافیکی با حجم ۲.۳ ترابیت بر ثانیه را تحمل کردند. پیش‌تر نیز شرکت NetScout Arbor با تحمل ترافیک ۱.۷ ترابیت بر ثانیه در ماه مارس ۲۰۱۸ این رکورد را در اختیار داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی