ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممنوعیت واردات ۷ مدل از گوشی‌های شیائومی برداشته شد؛ سایر مدل‌ها، به زودی

انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری ۷ مدل از گوشی‌های شیائومی، ممنوعیت واردات آن‌ها طی روزهای آینده برداشته خواهد شد. دیگر مدل‌های ممنوعه نیز طی هفته‌های آتی پس از به‌روزرسانی، رفع ممنوعیت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری ۷ مدل از گوشی‌های شیائومی، ممنوعیت واردات آن‌ها طی روزهای آینده برداشته خواهد شد. دیگر مدل‌های ممنوعه نیز طی هفته‌های آتی پس از به‌روزرسانی، رفع ممنوعیت می‌شوند.

واردات برخی از مدل‌های شیائومی که بنا به دلایل فنی و عدم امکان تماس با شماره‌های اضطراری داخل کشور ممنوع شده بود با بروزرسانی نرم افزاری که توسط خود شیائومی برای این گوشی‌ها عرضه شده و این مشکل را حل کرده، دوباره آزاد شده است و به زودی واردات این هفت مدل گوشی از سر گرفته خواهد شد.

مدل‌های ردمی نوت ۸، پوکو ام۳ پرو، ردمی نوت ۱۰، پوکو ایکس ۳ (مدل GT) ، می یازده آی، ردمی ۹A و ردمی نوت ۱۰ (فایوجی) مدل‌هایی هستند که هم‌اکنون بروزرسانی نرم افزاری را دریافت کرده و مشکل عدم امکان تماس با شماره‌های اضطراری در آنها حل شده است. این مدل‌ها از پرفروش‌های شیائومی در ایران هستند با این حال پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از این دارد که به زودی سایر مدل‌های شیائومی نظیر ردمی نوت ۹ و می ۱۰ و پوکو ایکس ۳ و... نیز با دریافت این بروزرسانی، مشکلشان حل شده و احتمالا ممنوعیت واردات‌شان برداشته خواهد شد.

چندی پیش بود که اعلام شد رگولاتوری واردات برخی از مدل‌های شیائومی را ممنوع اعلام کرده چرا که امکان تماس با شماره‌های اضطراری ایران مانند اورژانس و پلیس ۱۱۰ با آنها وجود نداشت. این موضوع باعث التهابی کوتاه‌مدت در بازار موبایل شد و فعالین حوزه تاکید کردند که این مشکل، مشکل حل نشدنی نیست و می‌توان آن را حل و فصل نمود. با این حال خبرهای آمده از دولت حکایت از این می‌داد که تعداد این گوشی‌ها روز به روز در حال افزایش است تا اینکه مذاکرات شرکت‌های ایرانی با شیائومی به نتیجه رسید.

اواخر مردادماه امسال بود که تیم شرکت رایانه همراه کیان که نماینده رسمی محصولات شیائومی در ایران است و واردکننده رسمی این برند محسوب می‌شود اطلاع داد که با شیائومی درباره حل این مشکل صحبت کرده است: «مدیرعامل این شرکت به خاطر مسائل انسان دوستانه پس از اینکه این دغدغه را شنید دستور به حل مشکل آن داد.» در همان زمان اعلام شد جلساتی با رگولاتوری برای ارائه گزارش‌ها و مستندات برقرار شده و حالا بعد از گذشت نزدیک به دو ماه به نظر می‌رسد که با دریافت بروزرسانی‌ها به صورت رسمی از سوی شیائومی برای گوشی‌ها، مشکل واردات مدل‌های مختلف این برند در ایران تقریبا حل شده است.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین آمار سهم برندهای موبایل در بازار کشور، شیائومی سهمی ۳۳ درصدی در بازار کشور را دارد و دومین برند پرفروش موبایل در ایران است. در واقع باید گفت شیائومی در این مدت زمان با وجود محدودیت‌های ایجاد شده از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی برای واردت برخی از مدل‌های پرفروش آن و با وجود کاهش ۵۰ درصدی واردات گوشی‌های این برند در مردادماه هم چنان مورد استقبال خریداران ایرانی است و توانسته در سه ماه گذشته سهم خود را از بازار موبایل ایران ۴ درصد افزایش داده و به ۳۳ درصد برساند. کارشناسان بر این باورند ارزان‌تر بودن نسبی مدل‌های گوشی این برند نسبت به سایر برندها از جمله دلایل استقبال از مدل‌های آن در ایران است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Zahra Nice
    Zahra Nice | ۲۰ مهر ۱۴۰۰

    سلام
    من پوکو ایکس تری پرو دارم و آپدیت اومده براش و درست شده

مطالب پیشنهادی