ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اخطار مدیرعامل رنو نسبت به افزایش هزینه خودروسازان؛ افزایش قیمت جهانی خودروها در راه است

لوکا دی مئو مدیرعامل رنو اخیرا نسبت به افزایش هزینه‌های خودروسازان اخطار داده و گفته این امر روز به روز در حال گرفتن شتاب بیشتری است. آقای دی مئو تاکید کرده در نهایت این مشتریان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

لوکا دی مئو مدیرعامل رنو اخیرا نسبت به افزایش هزینه‌های خودروسازان اخطار داده و گفته این امر روز به روز در حال گرفتن شتاب بیشتری است. آقای دی مئو تاکید کرده در نهایت این مشتریان هستند که باید جور هزینه‌های اضافی را کشیده و مبالغ بیشتری را برای خرید خودروهای جدید پرداخت کنند.

آنطور که مدیرعامل رنو در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های اسپانیایی اظهار کرده، بخاطر شرایط موجود و کمبود تراشه در عرض 12 ماه آینده باز هم قیمت خودرو افزایش خواهد یافت. آقای دی مئو با مقصر خواندن سازندگان تراشه، برخی از آنها را به سودجویی و سوء‌استفاده از شرایط موجود متهم کرده است. وی به یک نکته جالب دیگر اشاره کرده و گفته کمبود تراشه سبب شده خودروسازان روی تولید مدل‌های گران‌قیمت‌تر تمرکز کنند که این امر هم به نوبه خود افزایش قیمت میانگین خودروها را در پی داشته است.

آقای دی مئو افزایش قیمت خودروها را به رشد قیمت مواد اولیه و انرژی نیز ربط داده و اضافه کرده در حال حاضر فولاد، مس، آلومینیوم، سوخت و انرژی با قیمت بالاتری به دست شرکت‌ها می‌رسد. این افزایش قیمت متوقف نشده و کماکان ادامه دارد، از این رو در آینده باز هم احتمالا خودروها گران‌تر خواهند شد.

شماری از تحلیلگران نظراتی همسو با مدیرعامل رنو دارند و معتقدند صنعت خودرو دوران بسیار حساسی را سپری می‌کند. این تحلیلگران نیز به افزایش قیمت انرژی اشاره می‌کنند و می‌گویند صنعت خودرو ذاتا یکی از بخش‌های اصلی مصرف‌کننده انرژی است؛ در کنار این وجود هر گونه مشکل در زنجیره تامین، به‌ویژه مواد اولیه، پلاستیک و فولاد یک رقابت تنازع برای بقا را بین آنها بوجود خواهد آورد.

بد نیست اشاره کنیم رنو ماه‌های پر چالشی را پشت سرگذاشته و الان هم حال و روز چندان خوشی ندارد. شدت وخامت اوضاع این شرکت به حدی است که وزیر دارایی فرانسه چند ماه قبل گفته بود در صورت عدم اعطای وام، رنو ممکن است نابود شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی