ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیران فیسبوک نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی شرکت را به نمایش گذاشتند

یک سال پس از عرضه هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 و چند هفته قبل از برگزاری کنفرانس واقعیت مجازی فیسبوک، «مارک زاکربرگ» مدیرعامل و «اندرو بوسورث» مدیر ارشد فناوری فیسبوک، نمونه اولیه هدست‌های واقعیت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

یک سال پس از عرضه هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 و چند هفته قبل از برگزاری کنفرانس واقعیت مجازی فیسبوک، «مارک زاکربرگ» مدیرعامل و «اندرو بوسورث» مدیر ارشد فناوری فیسبوک، نمونه اولیه هدست‌های واقعیت افزوده این شرکت را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشتند.

هر دو مدیر فیسبوک تصاویری از خود منتشر کردند که در حال استفاده از نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی این شرکت هستند. در حالی که هدست‌ها ممکن است به هیچ عنوان ارتباطی با محصول نهایی نداشته باشد، اما می‌تواند اولین نگاه رسمی به محصول واقعیت مجازی آینده فیسبوک ارائه کند.

هدست واقعیت مجازی

هدست زاکربرگ در این تصاویر شبیه به هدست‌های Oculus این شرکت است و به گفته او از وضوح سطح نمایشگرهای رتینا اپل بهره می‌برند. هدست مورد استفاده توسط بوسورث طراحی جذاب‌تری دارد و شباهت زیادی با نقاشی‌ها و توضیحات ارائه شده از هدست واقعیت مجازی اپل دارد. به جز نظر مبهم زاکربرگ درباره این هدست، اساسا هیچ جزئیات بیشتری در مورد توانایی آن‌ها وجود ندارد.

کنفرانس کانکت فیسبوک در تاریخ ۶ آبان ماه برگزار می‌شود و هنوز به طور قطعی مشخص نشده که هدست واقعیت مجازی آینده این شرکت در جریان این رویداد معرفی خواهد شد. زاکربرگ پیش از این درباره ایده‌هایی برای هدست آینده Oculus Quest Pro صحبت کرده بود و به عقیده او این دستگاه می‌تواند سنسورهای بیشتر و وضوح بالاتری داشته باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که بوسورث و زاکربرگ با انتشار این تصاویر به مفهوم متاورس اشاره دارند که به گفته شرکت فیسبوک یک دنیای مجازی است و می‌تواند نسخه بعدی اینترنت باشد.

در نهایت باید دید هدست واقعیت مجازی فیسبوک با چه مشخصات و ویژگی‌هایی معرفی خواهد شد. این شرکت ماه گذشته از با همکاری ری-بن از عینک هوشمند Ray-Ban Stories رونمایی کرده بود که مقامات حفاظت از اطلاعات ایتالیا و رگولاتور حریم خصوصی ایرلند نگرانی‌های خود از این دستگاه برای حفظ حریم خصوصی کاربران را اعلام کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی