ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرلند خواستار توضیحات درباره حفظ حریم خصوصی کاربران با عینک هوشمند فیسبوک شد

رگولاتور حریم خصوصی ایرلند از فیسبوک درخواست کرده تا ثابت کند چراغ LED روی عینک هوشمند تازه معرفی شده این کمپانی یک روش موثر برای اطلاع‌رسانی درباره فیلمبرداری یا عکاسی توسط آن است. با توجه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

رگولاتور حریم خصوصی ایرلند از فیسبوک درخواست کرده تا ثابت کند چراغ LED روی عینک هوشمند تازه معرفی شده این کمپانی یک روش موثر برای اطلاع‌رسانی درباره فیلمبرداری یا عکاسی توسط آن است.

با توجه به اینکه مقر اروپایی فیسبوک در دوبلین مستقر شده، کمیسر حریم خصوصی داده‌های ایرلند (DPC)، نهاد تنظیم مقررات اصلی این رسانه اجتماعی تحت قوانین سختگیرانه حریم خصوصی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. عینک هوشمند فیسبوک که با همکاری ری-بن ساخته شده ، به کاربران اجازه می‌دهد به موسیقی گوش دهند، تماس برقرار کنند یا عکس و فیلم‌های کوتاه ضبط کنند و همچنین آن‌ها را با استفاده از اپلیکیشن موبایل در سرویس‌های فیسبوک به اشتراک بگذارند.

عینک هوشمند

این نهاد ایرلندی در بیانیه خود اعلام کرده:

«امکان ضبط ویدیو یا عکس توسط دستگاه‌هایی مانند موبایل از افراد موضوعی پذیرفته شده است و بطور معمول می‌توان چنین دستگاهی را در هنگام ضبط دید. اما عینک‌ها یک چراغ نشانگر کوچک دارند که زمان فیلمبرداری روشن می‌شود. هنوز به DPC و Garante انجام تست‌های جامع در این زمینه توسط فیسبوک یا ری‌-بن که این چراغ راهی موثر برای اطلاع‌رسانی به دیگران است، ارائه نشده است.»

Garante یا سازمان حفاظت از اطلاعات ایتالیا هفته گذشته اعلام کرده بود که از کمیسر حفاظت از اطلاعات ایرلند درخواست کرده تا فیسبوک توضیحات بیشتری درباره محصول جدید خود و حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه کند. اکنون به نظر می‌رسد نهاد تنظیم‌کننده مقررات ایرلندی نیز نگرانی‌های مشابهی درباره عینک هوشمند فیسبوک و ری‌-بن دارد.

آن‌ها همچنین اعلام کردند که فیسبوک باید با برگزاری یک کمپین اطلاعاتی به کاربران خود در مورد نحوه ضبط تصاویر و ویدیوها با استفاده از این عینک‌ها توضیح دهند تا هیچ مورد گنگ و مبهمی وجود نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی