ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لینکدین
تکنولوژی

لینکدین خدمات خود را در کشور چین متوقف می‌‌‌کند

مایکروسافت قصد دارد نسخه چینی اپلیکیشن لینکدین را که از سال ۲۰۱۴ در دسترس کاربران این کشور بوده تا پایان سال جاری میلادی متوقف کند. احتمالا اپلیکیشن مستقل دیگری برای کاریابی از سوی لینکدین جایگزین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت قصد دارد نسخه چینی اپلیکیشن لینکدین را که از سال ۲۰۱۴ در دسترس کاربران این کشور بوده تا پایان سال جاری میلادی متوقف کند. احتمالا اپلیکیشن مستقل دیگری برای کاریابی از سوی لینکدین جایگزین این نسخه خواهد شد.

سرویس مربوط به کسب و کار متعلق به مایکروسافت آخرین شبکه اجتماعی بزرگی محسوب می‌شود که فعالیت خود را در چین به پایان می‌رساند. این کشور در اوایل سال جاری دو اپلیکیشن کلاب هاوس و سیگنال را مسدود کرده بود. فیسبوک و توییتر نیز از سال ۲۰۰۹ و اینستاگرام از سال ۲۰۱۴ توسط چین مسدود شده بودند.

مایکروسافت در حالی تصمیم به متوقف کردن فعالیت لینکدین در چین گرفته است که طی ماه‌های گذشته برخی خبرنگاران و فرهیختگان از مسدود شدن حساب خود در این کشور خبر داده بودند.

لینکدین

مایکروسافت در پست وبلاگ خود ضمن ارائه توضیحاتی در مورد این تصمیم خود اعلام کرد که اپلیکیشن مستقل جدیدی را با نام InJobs تنها برای کشور چین منتشر خواهد کرد که تنها روی مسایل کاری و شغلی تمرکز دارد. در بیانیه لینکدین آمده است:

در حالی که ما کمک زیادی به اعضای چینی خود برای یافتن شغل و فرصت‌های موفقیت‌آمیز جدیدی کردیم، در جنبه‌های اجتماعی اپلیکیشن خود چنین سطح موفقیتی را به دست نیاوردیم. ما همچنین در چین با یک محیط چالش‌برانگیزتر و الزامات بیشتری روبرو هستیم.

لینکدین موافقت کرده بود که از محدودیت‌های دولتی پیروی کند و در فوریه ۲۰۱۴ و هنگام عرضه در کشور چین نمایش برخی محتواهای خاص را متوقف کند. با این وجود، برخی از مشکلات طی سال جاری افزایش پیدا کرده است. در ماه مارس، این شرکت ضمن اطمینان از رعایت قوانین کشورها، مانع از ثبت نام کاربران جدید چینی شد. چند ماه بعد، چین اعلام کرد که ۱۰۵ اپلیکیشن از جمله لینکدین قوانین جمع‌آوری داده‌ها را نقض می‌کنند.

البته با افزایش سرکوب غول‌های فناوری توسط دولت چین به گونه‌ای که این امر روی صنعت بازی و حتی ارز دیجیتال تاثیرگذار است، اپل بدون محدودیت به فعالیت خود در این کشور ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ مهر ۱۴۰۰

    چین بیخود کرده، همه داده ها باید بره آمریکا

  • realtime
    realtime | ۲۳ مهر ۱۴۰۰

    بله چون هر اپی که دولت چین بخواد رو مسدود میکنه روی به قول اپل فن ها "استور خودش". صد البته هر جایی که داده ای ذخیره بشه هم ماله چین عزیزشه ولی خوب تو آمریکا خوب میره دادگاه تا واسه حمایت از حریم خصوصی چند تا مجرم بجنگه.

مطالب پیشنهادی