ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سنگاپور سیستم‌های دفاعی متحرک خود را با Ghost Robotics توسعه می‌دهد

آژانس علوم و فناوری دفاعی سنگاپور (DSTA) همکاری خود را با استارتاپ Ghost Robotics مستقر در فیلادلفیا برای شناسایی موارد استفاده از روبات‌های مختلف برای اهداف امنیتی، دفاعی و بشردوستانه آغاز کرده است. آن‌‌ها همچنین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

آژانس علوم و فناوری دفاعی سنگاپور (DSTA) همکاری خود را با استارتاپ Ghost Robotics مستقر در فیلادلفیا برای شناسایی موارد استفاده از روبات‌های مختلف برای اهداف امنیتی، دفاعی و بشردوستانه آغاز کرده است.

آن‌‌ها همچنین به دنبال آزمایش و توسعه سیستم‌های رباتیک متحرک و فناوری‌های مرتبط با آن هستند که می‌توانند در مناطق شهری و محیط‌های سخت مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین در بیانیه مشترک آن‌ها اعلام شد که این همکاری همچنین باعث می‌شود ربات‌های Ghost Robotics با سیستم فرمان، کنترل و ارتباطات DSTA تحت عنوان C3 سازگار می‌شوند.

آژانس دولتی سنگاپور اعلام کرد که قابلیت‌های C3 مرکز عصبی پلتفرم‌ها و مراکز فرماندهی نظامی هستند، برای هماهنگی و اثربخشی بیشتر در این دسته از عملیات‌های نظامی از تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی و فناوری‌های بینایی رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

سنگاپور

سیستم رباتیک C3 همچنین به طور همزمان امکان کنترل و نظارت بر چندین سیستم زمینی و هوایی بدون سرنشین را دارد که با این وجود برای برخی ماموریت‌ها می‌تواند وضعیت کلی مانند نظارت در محیط‌های متراکم شهری را ارائه کند.

با وجود این مشارکت، DSTA و Ghost Robotics می‌توانند «فناوری‌های جدید و موارد استفاده» برای وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین چهارپا را آزمایش و توسعه دهند که با کنترل کننده‌های چند محور یکپارچه می‌شود. این کنترل کننده‌ها نحوه تعامل وسایل نقلیه مستقل با محیط و اجسام داخل آن را افزایش می‌دهد. فناوری‌های قدرت، مانند باتری‌های حالت جامد یا سلول‌های سوختی نیز می‌توانند به سیستم‌های روباتیک برای ارائه مدت زمان طولانی‌تر کاربرد داشته باشند.

«روی چان» معاون اجرایی DSTA و مدیر سیستم‌های زمینی سنگاپور گفت:

در دنیایی که تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است، همکاری نزدیک بین سازمان‌ها برای ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه ضروری است. در همکاری بین DSTA و Ghost Robotics امیدوار هستیم قابلیت‌ها روباتیک را برای دفاع و شکل دادن به میدان نبرد در آینده پیش ببریم. ما تصور می‌کنیم که روبات‌ها روزی به بهترین دوست مدافع ما تبدیل شوند و برای انجام عملیات‌های خطرناک و پیچیده‌تر در مناطق سخت به کار گرفته می‌شوند.

به گفته Ghost Robotics وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین چهارپا این شرکت برای زمین‌های غیرسازمان یافته ساخته شده است که یک دستگاه معمولی با چرخ نمی‌تواند به طور کارآمد روی آن‌ها کار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی