ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Betrayal.io؛ چه کسی خائن است؟

وقتی بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و همه مجبور شدند قرنطینه‌ را تجربه کنند، هر کسی به سراغ یک سرگرمی جدید رفت و استریمرها هم به سراغ بازی امانگ آس رفتند. همین باعث شد این ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

وقتی بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و همه مجبور شدند قرنطینه‌ را تجربه کنند، هر کسی به سراغ یک سرگرمی جدید رفت و استریمرها هم به سراغ بازی امانگ آس رفتند. همین باعث شد این بازی به موفقیت ناگهانی و زیادی برسد که احتمالا حتی سازندگان بازی هم تصورش را نمی‌کردند و یکی از نتایج این محبوبیت هم ساخته شدن عناوین مشابهی مثل بازی Betrayal.io بود که حتی کمی از بازی اصلی هم بهتر است.

چهارچوب اصلی بازی Betrayal.io تفاوت چندانی با امانگ آس ندارد و نمی‌توان این مسئله را رد کرد که از بازی اصلی ریشه گرفته اما تغییراتی هم در این بازی به وجود آمده‌اند که می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای بازیکنان رقم بزنند. در ادامه‌ی مطلب نگاهی به این بازی و تفاوت‌هایش با بازی امانگ آس خواهیم داشت.

بازی در غالب تیم‌های حداکثر دوازده نفره اجرا شده و تیم بی‌گناهان با نام crewmates شناخته می‌شود اما به جای ایمپاستر این بار افراد خیانتکار هستند. طرح کلی گیم‌پلی تغییری نکرده بنابراین افراد بی‌گناه سه وظیفه‌ی اصلی را به دوش می‌کشند؛ از تیغ خائنین دور بمانند، تسک‌ها را به سرانجام برسانند و خائن را شناسایی کنند.

البته این دو دسته تنها نقش‌های بازی نیستند و دو نقش کمکی دلقک و کلانتر هم در بازی حضور دارند. دلقک با نشان دادن رفتار مشکوک سعی می‌کند تا بازیکنان را فریب بدهد که او را به عنوان خائن انتخاب کنند و برای کسی که خائن اصلی است زمان می‌خرد تا خون افراد بیشتری را به زمین بریزد.

کلانتر مسئول حفاظت از افراد بی‌گناه است و باید به عنوان نماینده‌ی قانون و انسانیت برای دستگیری خائن تلاش کند اما تفاوت در این است که او مسئولیت سنگین‌تری دارد و اگر اشتباهی یکی از افراد بی‌گناه را حذف کند، خودش هم حذف می‌شود.

خائن می‌تواند مثل ایمپایتر در تاسیسات هم دست ببرد و خرابی‌های مثل قطعی برق به بار بیاورد تا سرعت تیم مقابل کمتر شود. بازی Betrayal.io دو مود مختلف دارد که در یکی از آن‌ها می‌توانید همان بازی کلاسیک را با نقش‌های خائن، بی‌گناه، کلانتر و دلقک تجربه کنید.

بخش دیگر بازی هم مود Hide and Seek یا همان قایم موشک است. در این حالت از بازی اگر جزو افراد بی‌گناه باشید باید از دست خائن‌ها و البته یک هیولای بی سر و دم فرار کنید و در همین حین وظایفی که در لیست شما نوشته شده‌اند را انجام دهید. اگر هم خائن باشید فقط کافیست لو نروید و بقیه را سر به نیست کنید.

درست مثل امانگ آس وقتی به جسد برخوردید باید گزارش بدهید تا همه برای مشورت و رای‌گیری دور میز جمع شوند. برای تجربه کردن بازی هم می‌توانید با دوستانتان یک لابی اختصاصی داشته باشید و هم می‌توانید از لابی عمومی استفاده کنید.

طراحی گرافیکی بازی متنوع‌تر از امانگ آس است و کاراکترهای متفاوتی در دسترس بازیکنان قرار دارند که می‌توان با پرداخت پول آن‌ها را شخصی‌سازی کرد. در کل می‌توان گفت بازی Betrayal.io ارزش امتحان کردن را دارد و اگر دلتان می‌خواهد امانگ آس را با رنگ و لعاب بیشتری تجربه کنید، به آن سر بزنید.

 Betrayal.io

Betrayal.io

سازنده: End Game Interactive, Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 380/150 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی