ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید Parallels با پشتیبانی بهتر از ویندوز ۱۱ و TPM مجازی منتشر شد

نرم‌افزار Parallels Desktop 17.1 به‌تازگی برای مک منتشر شده و پشتیبانی بهبودیافته برای ویندوز ۱۱ را به ارمغان می‌آورد. این نسخه همچنین پایداری vTPM یا TPM مجازی را برای همه نسخه‌های قبلی و بعدی ماشین‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

نرم‌افزار Parallels Desktop 17.1 به‌تازگی برای مک منتشر شده و پشتیبانی بهبودیافته برای ویندوز ۱۱ را به ارمغان می‌آورد. این نسخه همچنین پایداری vTPM یا TPM مجازی را برای همه نسخه‌های قبلی و بعدی ماشین‌های مجازی ویندوز ۱۱ افزایش می‌دهد.

نرم‌افزار Parallels 17.1 به‌طور کامل از macOS Monterey پشتیبانی می‌کند و حتی تجربه کاربری اجرای macOS Monterey در ماشین مجازی مک‌های M1 را ارتقا می‌دهد. ویندوز ۱۱ برای نصب به تراشه سخت‌افزاری TPM نیاز دارد، در نتیجه نصب آن روی کامپیوترهای قدیمی و بوت کمپ مک‌های اینتلی به یک معضل اساسی تبدیل شده بود.

حالا نسخه جدید Parallels با پشتیبانی پیش‌فرض از vTPM سازگاری مک‌های اینتل و اپل سیلیکون با ویندوز ۱۱ را به ارمغان می‌آورد. البته شرط این سازگاری استفاده از نسخه پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز ۱۱ برای کامپیوترهای آرم است. توسعه‌دهنده Parallels می‌گوید:

«با توجه به اینکه می‌دانستیم Parallels Desktop نقش مهمی در دسترسی کاربران مک به سیستم عامل ویندوز ایفا می‌کند، با فعال‌سازی پیش‌فرض vTPM روی همه مک‌ها راهکار ساده‌ای برای استفاده از ویندوز ۱۱ ایجاد کردیم.»

مایکروسافت پیش‌تر گفته بود که مجازی‌سازی روی نسخه جدید سیستم عامل این شرکت پشتیبانی نمی‌شود و جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۱ هم قابلیت مجازی‌سازی را مختل می‌کند. در نتیجه، ابهامات زیادی درباره نصب ویندوز ۱۱ به‌صورت مجازی روی مک‌ها به وجود آمده بود. حالا اگرچه هنوز باید پیش‌نیازهایی را برای نصب این سیستم عامل روی مک رعایت کنید، اما حداقل بخشی از این مشکل از سوی Parallels برطرف شده است.

نسخه ۱۷.۱ علاوه بر پشتیبانی از vTPM، به کاربران اجازه می‌دهد Parallels Tools را روی نسخه ماشین مجازی macOS Monterey روی مک‌های M1 نصب و از قابلیت کپی و پیست بین ماشین مجازی و سیستم عامل میزبان استفاده کنند. به‌علاوه، اندازه پیش‌فرض دیسک در این نسخه از ۳۲ به ۶۴ گیگابایت افزایش یافته است.

نسخه جدید نرم‌افزار Parallels همچنین در Virtio GPU از VirGL پشتیبانی می‌کند تا به اجرای پردازش‌های Linux 3D در همه مک‌های سازگار کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی