ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک برای توسعه دنیای دیجیتال متاورس ۱۰ هزار نیرو در اروپا استخدام می‌کند

فیسبوک قصد دارد طی پنج سال آینده ۱۰ هزار ردیف شغلی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توسعه دنیای دیجیتال «متاورس» ایجاد ‌‌و مهندسان ماهر را استخدام کند. این شرکت تلاش خود برای توسعه چنین دنیای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

فیسبوک قصد دارد طی پنج سال آینده ۱۰ هزار ردیف شغلی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توسعه دنیای دیجیتال «متاورس» ایجاد ‌‌و مهندسان ماهر را استخدام کند. این شرکت تلاش خود برای توسعه چنین دنیای دیجیتالی را در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، هلند و ایرلند متمرکز کرده است.

شرکت‌های دیگری از جمله مایکروسافت، Roblox و اپیک گیمز نیز در حال سرمایه‌گذاری سنگینی برای توسعه متاورس هستند. «نیک کلگ» مدیر امور جهانی فیسبوک و «خاویر اولیوان» نایب رئیس محصولات اصلی این شرکت در پست وبلاگ اعلام کردند:

«اروپا برای فیسبوک بسیار مهم است. از هزاران کارمند در اتحادیه اروپا تا میلیون‌ها کسب‌وکار که هر روز از برنامه‌ها و ابزارهای ما استفاده می‌کنند، اروپا بخش بزرگی از موفقیت ما محسوب می‌شود. فیسبوک در موفقیت شرکت‌های اروپایی و اقتصاد آنها نقش مهمی دارد.»

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیس بوک چشم انداز خود را برای متاورس در ماه ژوئیه مطرح کرد. متاورس (Metaverse) در واقع  اصطلاحی است که برای توصیف دنیای دیجیتالی استفاده می‌شود که در آن افراد می‌توانند در محیط سه بعدی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

فیسبوک اخیرا از برداشتن اولین گام‌های خود در جهت توسعه متاورس خبر داد که در آن افراد با فناوری مبتنی بر واقعیت مجازی می‌توانند جلساتی را برگزار کنند. اوایل مهرماه گفته شد فیسبوک بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای توسعه متاورس اختصاص می‌دهد. فیسبوک قبلا هزینه تحقیقات آکادمیک درباره تاثیرات اجتماعی پوشیدنی‌های AR و VR را تامین کرده و متاورس را پلتفرم محاسباتی آینده می‌نامد و اعلام کرده هنگام ساخت آن با سیاستگذاران، محققان و شرکای صنعتی همکاری خواهد کرد.

در این راستا نیاز به حضور مهندسان متخصص وجود دارد و فیسبوک نیز به این موضوع توجه نشان داده است. این شرکت قصد دارد با همکاری دولت‌های سراسر اتحادیه اروپا، افراد و بازارهای مناسب برای پیشبرد این امر را شناسایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی