ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر مک بوک پرو
تکنولوژی

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مینی LED به مک‌بوک پرو آمد

اپل در مراسم «Unleashed» از نسل جدید مک بوک‌ پرو رونمایی کرد. اما در کنار چیپست پیشرفته و پورت‌های متعدد، یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های دو مدل مک بوک پرو جدید در بخش نمایشگر رقم خورده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۹

اپل در مراسم «Unleashed» از نسل جدید مک بوک‌ پرو رونمایی کرد. اما در کنار چیپست پیشرفته و پورت‌های متعدد، یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های دو مدل مک بوک پرو جدید در بخش نمایشگر رقم خورده است. نمایشگر حالا رزولوشن بالاتری دارد، حاشیه‌های آن کوچکتر شده و البته از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

مک بوک پرو جدید در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچ طراحی شده است. حاشیه‌های سمت چپ و راست و نیز بالای نمایشگر مک بوک پرو حالا باریک‌تر از قبل است و تنها ۳.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. علاوه بر این در بالای نمایشگر، یک بریدگی به چشم می‌خورد که میزبان دوربین سلفی با رزولوشن 1080p است. اما عجیب این‌که با وجود ناچ در بالای نمایشگر، شاهد مجهز شدن مک بوک پرو جدید به سیستم تشخیص چهره فیس‌آی‌دی نیستیم.

نمایشگر مدل بزرگ‌تر مک بوک پرو،‌ به طور دقیق ابعاد ۱۶.۲ اینچی دارد و رزولوشن ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل را نمایش می‌دهد. مدل کوچکتر با ابعاد نمایشگر ۱۴.۲ اینچی نیز رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ پیکسلی دارد.

اما مهم‌ترین تغییر نمایشگر‌ پرو موشن مک بوک پرو،‌ پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است. مک بوک پرو مشابه دو مدل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس (بررسی دیجیاتو) نرخ رفرش نمایشگر را بسته به شرایط استفاده، به طور خودکار تنظیم می‌کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. علاوه بر این کاربران می‌توانند نرخ رفرش را به طور دستی تنظیم کنند. این ویژگی به خصوص به کار تولید کنندگان محتوای ویدیویی می‌آید تا به کمک آن بتوانند نرخ رفرش را بر اساس محتوای مورد نظر خود تنظیم نمایند.

نمایشگر هر دو مدل مک بوک پرو از تکنولوژی مینی LED یعنی همان فناوری مورد استفاده در آیپد پرو جدید بهره می‌برد. این نمایشگر به قابلیت «لوکال دیمینگ» مجهز شده که به لطف آن امکان تنظیم جداگانه روشنایی در بخش‌های مختلف با دقتی بالاتر از نمایشگرهای LED قدیمی‌ را دارد. البته باید اشاره کرد نمایشگرهای اپل از این نظر همچنان یک قدم از پنل‌های اولد رقبایی از جمله سامسونگ عقب‌تر هستند.

نام «لیکویید رتینا» نیز اشاره به لبه‌های خمیده در ۴ گوشه نمایشگر دارد که ظاهری مدرن به مک بوک پرو جدید بخشیده است. از دیگر مشخصات نمایشگر باید به روشنایی ۱۰۰۰ نیتی (روشنایی حداکثر ۱۶۰۰ نیت) و کنتراست با نسبت یک میلیون به یک اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی