ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه احتمالا در بلندمدت ذخایر دلار آمریکا را با دارایی‌های دیجیتالی جایگزین می‌کند

هفته گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از امکان استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداخت صحبت کرد و اکنون به نظر می‌رسد وزارت امور خارجه این کشور با هدف کاهش سلطه دلار آمریکا در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

هفته گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از امکان استفاده از رمزارزها به عنوان روش پرداخت صحبت کرد و اکنون به نظر می‌رسد وزارت امور خارجه این کشور با هدف کاهش سلطه دلار آمریکا در حال بررسی جایگزینی دلار با ارزهای دیجیتالی است.

«الکساندر پانکین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری محلی «اینترفاکس» از برنامه‌های این کشور برای کاهش سهم دلار آمریکا در ذخایر بین‌المللی روسیه و استفاده از آن برای تسویه با شرکای خارجی خود تاکید کرد.

این مقام روسیه گفت که وزارت امور خارجه این کشور امکان جایگزینی دلار آمریکا با برخی دارایی‌های دیجیتالی را در کنار سایر ارزها  رد نمی‌کند. وی گفت:

«ممکن است در بلندمدت دلار آمریکا با ارزهای دیگر ملی و منطقه‌ای، همچنین برخی دارایی‌های دیجیتالی جایگزین شود.»

پانکین افزود که چنین جایگزینی مستلزم تلاش‌ چشمگیر دولت است و باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه ایجاد شود تا بتوان چنین مکانیسمی را پیاده‌سازی کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که کمپین ضد دلار در روسیه در راستای تلاش‌های این کشور برای جلوگیری از چالش‌های ناشی از تحریم‌های دولت آمریکا مطرح شده است. پانکین گفت:

«پرداخت‌های دلار آمریکا از طریق بانک‌های آمریکایی و سیستم تسویه حساب انجام می‌شود که به واشنگتن اجازه می‌دهد تا هرگونه معامله‌ای را که مشکوک می‌دانند، مسدود کنند.»

وی افزود دولت روسیه با یورو یا سایر ارزهای فیات، درگیر چنین مسائلی نیست و تاکنون اقدام مشابهی را برای سایر ارزهای ملی در برنامه‌ریزی خود قرار نداده است.

چندین سال است که روسیه در حال بررسی اقدامات مختلفی با هدف کاهش سهم دلار آمریکا در صندوق رفاه ملی ۱۸۶ میلیارد دلاری است. مقامات محلی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش چشمگیر دارایی‌های یوان چین و سرمایه‌گذاری در طلا هستند.

آخرین اظهارات وزارت امور خارجه، علاقه آشکار روسیه به استفاده از رمزارزها را برای حل و فصل مسایل بین‌المللی بیش از پیش تقویت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی