ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت فولکس‌ واگن وان‌پاد رونمایی شد؛ برداشتی از یک خودروی اشتراکی پیشرفته در آینده

فولکس واگن از یک کانسپت جدید پرده‌برداری کرد. این کانسپت وان‌پاد (OnePod) نامگذاری شده و برداشت کمپانی از یک اتومبیل برقی کاملا خودران با فضای داخلی قابل شخصی‌سازی را به نمایش می‌گذارد. این مفهومی مدرن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

فولکس واگن از یک کانسپت جدید پرده‌برداری کرد. این کانسپت وان‌پاد (OnePod) نامگذاری شده و برداشت کمپانی از یک اتومبیل برقی کاملا خودران با فضای داخلی قابل شخصی‌سازی را به نمایش می‌گذارد. این مفهومی مدرن در مرکز طراحی گروه فولکس واگن واقع در پوتسدام طراحی شده است.

شاید فکر کنید واژه One به کار رفته در نام این کانسپت از عدد یک انگلیسی اقتباس شده؛ اما این کلمه در حقیقت شکل کوتاه شده از عبارت One Solution for all به معنای یک راهکار برای همه است. با این عبارت فولکس واگن سعی کرده به کاربردهای چندگانه مفهومی جدید خود اشاره‌ای داشته باشد.

شاید بدانید فولکس واگن می‌خواهد در آینده به یک ارائه‌کننده خدمات مختلف تبدیل شود؛ به همین خاطر مدل رونمایی شده از وان‌پاد یک روبوتاکسی است. از نظر طراحی بیرونی، این کانسپت اگرچه حالتی جعبه‌ای شکل دارد، اما تا حد امکان اصول ایرودینامیک در آن رعایت شده است. این کانسپت از سطوح شیشه‌ای زیادی برخوردار بوده و کابین آن غرق در نور است. رینگ‌های ایرودینامیک، گلکیرهای متورم و سطوح عمدتا صاف و یکدست از دیگر ویژگی‌های ظاهری فولکس واگن وان‌پاد هستند.

مفهومی وان‌پاد هم در جلو و هم در عقب از چراغ‌های LED بهره می‌برد. این چراغ‌ها می‌توانند پیام‌هایی را به عابرین پیاده و افراد حاضر در محوطه اطراف نمایش دهند. در قسمت عقب این مفهومی به نگهدارنده مخصوص دوچرخه نیز تجهیز شده تا امکان استفاده بی‌دغدغه از آن برای دارندگان دوچرخه نیز فراهم باشد.

با توجه به فرم بدنه و پنجره‌های بزرگ، کابین وان‌پاد فضای بسیار گسترده‌ای داشته و دید آن به اطراف فوق‌العاده است. دکمه‌های کنترلی در این مفهومی روی زیرآرنجی‌ها نصب شده‌اند و نمایشگرهای بزرگ هم اطلاعات لازم را در طول سفر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

نکته جالب اینکه هنگام پارک کردن، وان‌پاد با محاسبه وزن خالص، ارتفاع را بطور خودکار پایین می‌آورد تا خردسالان، استفاده‌کنندگان از ویلچر و افرادی که دچار هرگونه مشکلات حرکتی هستند، بتوانند براحتی سوار آن شوند. مکمل این ویژگی درهای کشویی بزرگ هستند که دسترسی آسان به داخل کابین را ممکن می‌کنند. این درها با یک دوربین سقفی در ارتباط هستند، دوربین مذکور به قابلیت شناسایی مسافران مجهز است و هنگام نزدیک شدن آنها در را بصورت اتوماتیک باز می‌کند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی