ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درمان تنبلی چشم کودکان با هدست واقعیت مجازی تاییدیه FDA را دریافت کرد

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای اولین بار نوعی روش درمانی با کمک هدست واقعیت مجازی را برای کودکان مبتلا به اختلال بینایی آمبلیوپی یا تنبلی چشم تایید کرد. در این روش، بیماران برای ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای اولین بار نوعی روش درمانی با کمک هدست واقعیت مجازی را برای کودکان مبتلا به اختلال بینایی آمبلیوپی یا تنبلی چشم تایید کرد. در این روش، بیماران برای بهبود بینایی خود از طریق یک هدست واقعیت مجازی، ویدیوهایی را مشاهده می‌کنند.

«اسکات شیائو» مدیر اجرایی «Luminopia»، شرکتی که این روش درمانی را توسعه داده است، در بیانیه مطوبعاتی اعلام کرد:

ما افتخار می‌کنیم که امروز بخشی از تصمیم نوآورانه FDA برای تصویب اولین درمان دیجیتالی در نوع خود هستیم که به بیماران اجازه می‌دهد برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مورد علاقه خود را برای بهبود بینایی مشاهده کنند.

تنبلی چشم

تنبلی چشم زمانی به وجود می‌آید که ارتباط صحیح مغز و چشم متوقف شود و حدود ۳ درصد از کودکان مبتلا به این عارضه هستند. در این شرایط مغز از یک چشم پشتیبانی می‌کند که این امر منجر به مشکلات بینایی برای چشم دیگر می‌شود. در این شرایط معمولا با مسدود کردن چشم قوی‌تر، مغز را مجبور می‌کنند تا به چشم ضعیف توجه کند اما اکنون شیوه درمان جدیدی تایید شده است.

در رویکرد شرکت Luminopia برای بهبود چشم ضعیف‌تر از فیلم و سریال استفاده می‌شود و چشم‌ها را برای همکاری با یکدیگر آموزش می‌دهد. بیماران این برنامه‌ها را از طریق هدست تماشا می‌کنند که تصاویر را به صورت جداگانه به هر چشم نشان می‌دهد. تصاویری که برای چشم قوی‌تر نشان داده می‌شود کنتراست کمتری دارند و آن‌ها همچنین با لایه‌هایی ارائه می‌شوند که مغز را مجبور به استفاده از هر دو چشم برای دیدن آن‌ها می‌کند.

طبق تحقیقات این شرکت بینایی کودکانی که از این شیوه درمان و عینک استفاده می‌کنند نسبت به کودکان دیگری که فقط از عینک استفاده می‌کنند بیشتر بهبود پیدا کرده است. در واقع پس از ۱۲ هفته تماشای این برنامه‌ها به صورت یک ساعت در روز و شش روز در هفته، بینایی ۶۲ درصد از کودکان تقویت پیدا کرد، در حالی که فقط حدود یک سوم کودکان گروه دیگر در طول ۱۲ هفته پیشرفت‌های مشابهی را تجربه کردند.

Luminopia در روش خود بیش از ۷۰۰ ساعت محتوای ویدیویی را قرار داده است و برای توسعه این ابزار با توزیع کنندگان محتوای کودکان مانند Nelvana و Seasam Workshop همکاری کرده. Luminopia در بیانیه خود اعلام کرد که قصد دارد درمان با این روش را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی