ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

PayPal به دنبال تصاحب Pinterest به ارزش ۴۵ میلیارد دلار است

پی‌پل (PayPal) یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های پرداخت آنلاین، در حال مذاکره برای خرید شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر پینترست (Pinterest) به ارزش ۴۵ میلیارد دلار است. اگر معامله بین این دو پلتفرم به نتیجه برسد، بزرگترین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

پی‌پل (PayPal) یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های پرداخت آنلاین، در حال مذاکره برای خرید شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر پینترست (Pinterest) به ارزش ۴۵ میلیارد دلار است.

اگر معامله بین این دو پلتفرم به نتیجه برسد، بزرگترین خرید یک شبکه اجتماعی به ثبت خواهد رسید. در حال حاضر، خرید لینکدین توسط مایکروسافت به ارزش ۲۶.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ بزرگترین معامله این دسته محسوب می‌شود.

علاوه بر این، یک منبع آگاه اعلام کرد که پی‌پل برای خرید پینترست، سهم ۷۰ دلاری در نظر گرفته است و اگر توافقات بین این دو شرکت مطابق انتظار پیش برود، خرید شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر توسط سرویس پرداخت آنلاین اویل ماه آینده و در جلسه اعلام درآمد پی‌پل گزارش خواهد شد.

پینترست

با این حال، توجه داشته باشد که این قرارداد هنوز قطعی نشده و شرایط مربوط به آن ممکن است تغییر کند. با انتشار این اخبار، سهام پی‌پال سقوط کرد و از طرفی دیگر پینترست شاهد رشد سهام خود بود.

خرید پینترست توسط پی‌پل از طرفی باعث رشد تجارت این شرکت خواهد شد و همچنین به سرویس محبوب پرداخت آنلاین کمک می‌کند تا در آمد خود را با استفاده از تبلیغات افزایش دهد.

ارزش پینترست از زمان تبدیل شدن به یک شرکت سهامی در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳ میلیارد دلار اعلام شده بود و از آن زمان به بعد، کاربران این شبکه اجتماعی با وجود همه‌گیری کرونا شاهد افزایش چشمگیری بوده است. اکنون با وجود کاهش قرنطینه خانگی، این شرکت نیز در مورد کاهش رشد کاربران خود به ویژه در ایالات متحده هشدار داده است.

مبلغ ارائه شده توسط پی‌پل برای خرید پینترست که سال ۲۰۱۰ تاسیس شد، ۶۲ برابر درآمد این شرکت در ۱۲ ماه گذشته است. شرکت پرداخت آنلاین برای افزایش محصولات تجارت الکترونیک خود به سمت خرید روی آورده است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت Honey Science را به مبلغ ۴ میلیارد دلار خریداری کرد و در اوایل سال جاری نیز شرکت Paidy مستقر در ژاپن را با قیمت ۲.۷ میلیارد دلار خریداری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی