ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراشه M1 مکس از نظر عملکرد گرافیکی ۱۸۱ درصد سریع‌تر از نسل قبل است

اپل از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید رونمایی کرد که از نسل جدید اپل سیلیکون با نام‌های M1 پرو و M1 مکس بهره می‌برند. اکنون نتایج بنچمارک گیک بنچ ۵ نشان می‌دهد که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اپل از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید رونمایی کرد که از نسل جدید اپل سیلیکون با نام‌های M1 پرو و M1 مکس بهره می‌برند. اکنون نتایج بنچمارک گیک بنچ ۵ نشان می‌دهد که عملکرد گرافیکی M1 مکس ۱۸۱ درصد سریع‌تر از پردازنده‌های گرافیکی AMD موجود در مک بوک ۱۶ اینچی گذشته است.

نتایج بنچمارک مک بوک پرو جدید در وب سایت گیک‌بنچ مشاهده شده که نشان می‌دهد پردازنده گرافیکی تراشه M1 مکس در تست Metal نمره ۶۸۸۷۰ را کسب کرده است. طبق توضیحات ارائه شده، این امتیاز توسط نسخه رده بالای تراشه اختصاصی اپل با ۶۴ گیگابایت رم به دست آمده است.

M1 مکس

در مقایسه با گرافیک Radeon Pro 5300M شرکت AMD که در مدل اصلی مک بوک پرو ۱۶ اینچی قبلی با پردازنده اینتل موجود بود، می‌توان گفت تراشه M1 مکس ۱۸۱ درصد سریع‌تر است، زیرا محصول شرکت AMD در گیک‌بنچ ۵ به نمره ۲۴۴۶۱ دست پیدا کرده بود. حتی در مقایسه با بهترین پردازنده گرافیکی موجود برای مدل قبلی که Radeon Pro 5600M است، تراشه اختصاصی اپل همچنان تا ۶۲ درصد عملکرد گرافیکی بهتری دارد.

با وجود این امتیاز، مک بوک پرو جدید با تراشه M1 مکس با «آی‌مک پرو» که تولید آن متوقف شده برابری می‌کند.

در حالی که تراشه M1 پرو با پردازنده گرافیکی ۱۴ هسته‌ای و ۱۶ هسته‌ای در دسترس قرار دارد، تراشه M1 مکس از یک پردازنده گرافیکی ۳۲ هسته‌ای با حافظه یکپارچه بهره می‌برند. همچنین اپل شاره می‌کند که سرعت پهنای باند حافظه به ۴۰۰ گیگابایت در ثانیه می‌رسد که با این وجود مک بوک پرو جدید کوپرتینویی‌های برای کارهای گرافیکی بسیار ایده‌آل است.

مک بوک پرو جدید ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی هم اکنون با قیمت پایه [به ترتیب] ۱۹۹۹ و ۲۴۹۹ دلار مراحل پیش خرید خود را طی می‌کنند و انتظار می‌رود اولین دستگاه‌ها هفته آینده به بازار عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی