ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اینتل: کمبود تراشه حداقل تا سال ۲۰۲۳ طول می‌کشد

مدیرعامل اینتل امروز دوباره تاکید کرد که بحران جهانی کمبود تراشه بیشتر طول خواهد کشید و انتظار می‌رود که شرایط بازار حداقل تا سال ۲۰۲۳ به حالت عادی برنگردد. «پت گلسینگر»، در مصاحبه‌ای با CNBC ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

مدیرعامل اینتل امروز دوباره تاکید کرد که بحران جهانی کمبود تراشه بیشتر طول خواهد کشید و انتظار می‌رود که شرایط بازار حداقل تا سال ۲۰۲۳ به حالت عادی برنگردد.

«پت گلسینگر»، در مصاحبه‌ای با CNBC گفت: «ما در حال حاضر در بدترین شرایط به سر می‌بریم؛ [ولی] سال آینده با گذشت هر فصل اوضاع بهتر و بهتر می‌شود. با این حال، عرضه و تقاضا در بازار تا سال ۲۰۲۳ به تعادل نمی‌رسد.»

اظهارات مدیرعامل اینتل در شرایطی منتشر شده که درآمد این شرکت در بخش تراشه‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها ۲ درصد افت داشته است. این مسئله تحت تاثیر افت ۵ درصدی فروش نوت‌بوک‌ها بوده که به خاطر کمبود قطعات به وجود آمده است. این الگو در سایر گزارش‌ها هم دیده شده و بسیاری از تحلیلگران افت فروش لپ‌تاپ‌ها را متاثر از کمبود قطعات دانسته‌اند.

مشکل فعلی بازار همیشه به کمبود تراشه مربوط نیست و گاها از ترکیب قطعات نشأت می‌گیرد. گلسینگر می‌گوید: «ما آن را هماهنگی مجموعه می‌نامیم، یعنی شاید شما CPU داشته باشید اما LCD یا تراشه وای‌فای نداشته باشید. دیتاسنترها به‌طور خاص با کمبود تراشه‌های تامین‌کننده توان و برخی تراشه‌های شبکه و اترنت روبرو هستند.»

بخشی از این ریزش با رشد بازار کامپیوترهای دسکتاپ جبران شد. درآمد اینتل در این بازار ۲۰ درصد افزایش یافته، اما این رشد به اندازه‌ای نبوده که افت فروش نوت‌بوک‌ها را جبران کند. آمار فروش PC حدود یک دهه است که در سراشیبی قرار گرفته بود اما همه‌گیری کرونا و خانه‌نشینی شرایط را تغییر داد.

حالا با بازگشت مردم به شرکت‌ها، آموزش حضوری و کمبود قطعات رشد این بازار هم کند شده است. اینتل می‌گوید به‌رغم این کاهش درآمد، در مجموع ۵ درصد بیشتر از پارسال درآمد داشته است. این شرکت به لطف رشد دیتاسنترها، اینترنت اشیا و محصولات موبایلی حالا ۱۸.۱ میلیارد دلار درآمد دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی