ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای خرید آنلاین: از کجا لوازم خانگی بخریم؟

لوازم خانگی از آن دست کالاهایی است که خرید آنلاین آن با اقبال عمومی همراه نبوده و بسیاری ترجیح می‌دهند حضوری جهت خرید مراجعه کنند، بالاخص اگر این امر در راستای تهیه جهیزیه باشد. اما ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

لوازم خانگی از آن دست کالاهایی است که خرید آنلاین آن با اقبال عمومی همراه نبوده و بسیاری ترجیح می‌دهند حضوری جهت خرید مراجعه کنند، بالاخص اگر این امر در راستای تهیه جهیزیه باشد. اما فروشگاه‌های اینترنتی معتبری اقدام به فروش آنلاین انواع لوازم خانگی کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها برای مقایسه قیمت‌ها استفاده کرد و از گستره و تنوع برندهای مختلف بهره برد تا خرید بهتری را تجربه کنیم.

اگر از آن دسته افرادی هستید که نیمی از مایحتاج روزانه خود را به صورت اینترنتی تهیه کرده و ماندن در خانه را به ترافیک و هدر رفتن وقت ترجیح می‌دهید، با ما همراه باشید تا بهترین سایت‌ها برای خرید آنلاین لوازم خانگی را به شما معرفی کنیم.

دیجی‌کالا

دیجی‌کالا یکی از بهترین سایت‌ها برای خرید اینترنتی انواع لوازم خانگی است که نزدیک به 100 برند مختلف را شامل می‌شود. شما می‌توانید لوازم خانگی برای پخت و پز، تهویه و سرمایش و گرمایش هوا، نوشیدنی ساز، ماشین لباس‌شویی، خردکن و غذاساز، تلویزیون و حتی لوازم یدکی لوازم خانگی را از بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران خریداری کنید.

ارسال در دیجی‌کالا برای سفارشات بیشتر از 300 هزار تومان رایگان است و می‌توانید روز تحویل کالای خود را مشخص کنید. همچنین اگر عضو دیجی‌پی باشید می‌توانید سفارش خود را زودتر تحویل بگیرید و از تخفیف و امکان خرید قسطی بهره‌مند شوید.

توجه به کیفیت کالا یکی از مهم‌ترین وظایف فروشندگان فعال در دیجی‌کالا است. از همین روی شما می‌توانید درخواست مرجوعی خود را تا 7 روز پس از تحویل کالا اعلام کنید. فقط توجه داشته باشید کالاهای نیازمند نصب مانند یخچال بایستی توسط نمایندگی مجاز، نصب و راه‌اندازی شود در غیر این صورت از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش دیجی‌کالا خارج می‌شود.

دیوار و شیپور

اگرچه دیوار و شیپور در اذهان عمومی پلتفرمی برای خرید و فروش محصولات دست دوم هستند، اما مدتی است که این دو امکان خرید محصولات نو و دست اول را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. امکان خرید و مقایسه قیمت انواع لوازم خانگی نو و دست دوم مزیتی است که فقط در این دو پلتفرم در دسترس شما است.

«دیوار فروشگاه‌ها» نیز یکی از سرویس‌های دیوار است که فروشگاه‌های تایید شده در دیوار به فروش محصولات خود می‌پردازند. یکی از امکانات دیوار فروشگاه‌ها کمک به بهبود قیمت و اطلاعات آگهی است که می‌توانید به فروشنده بازخورد دهید، اگر قیمت پایین‌تری از یک محصول سراغ داشتید را اعلام کنید و نظرتان را درباره عکس و توضیحات محصول بنویسید. در شیپور نیز فروشگاه‌های فعال آماده ارائه محصولات نو به خریداران از سراسر کشور هستند.

بیشتر فروشگاه‌های فعال در دیوار امکان پرداخت در محل را برای همشهریان خود نیز دارند تا از دریافت کالای خریداری شده اطمینان بیشتری حاصل کنید. علاوه‌بر این، دیوار و شیپور برای اطمینان خاطر از خرید محصولات دست دوم، امکان خرید امن را برای یک سری از آگهی‌ها فراهم ساخته‌اند که مبلغ کالای پرداختی به امانت نزد پلتفرم باقی مانده و پس از تحویل و تایید خریدار به حساب فروشنده واریز می‌شود.

انتخاب سنتر

انتخاب سنتر دارای 2 فروشگاه حقیقی بوده و با استفاده از تجربیات چندین ساله در زمینه فروش لوازم خانگی، فروشگاه آنلاین خود را نیز راه‌اندازی کرده است تا تجربه خرید اینترنتی را برای مشتریانش فراهم کند. انتخاب سنتر نماینده رسمی شرکت‌های دوو، اسنوا، تکنوگاز و بوش بوده اما محصولات سایر برندها نیز در این فروشگاه عرضه می‌شود.

در انتخاب سنتر مجموعه کاملی از لوازم خانگی شامل لوازم آشپزخانه، وسایل صوتی و تصویری، لوازم شستشو و نظافت و… را می‌توانید مشاهده و قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه و اقدام به خرید کنید.

این فروشگاه مدعی است سفارش‌های شهر تهران را در کمتر از 45 دقیقه و سفارش‌های سایر نقاط کشور را در کمتر از 48 ساعت کاری، تحویل خریداران می‌دهد. البته خرید برخی از کالاها نیاز به تاییدیه دارند، یعنی پس از ثبت سفارش، بایستی منتظر پیامک تایید آن بمانید سپس سایر مراحل ثبت سفارش و پرداخت را انجام دهید.

یکی از مزیت‌های این فروشگاه امکان خرید اقساطی لوازم خانگی است. با تنها 30 درصد پیش پرداخت و طی یک دوره 12 ماهه می‌توانید کالای خود را به صورت قسطی خریداری کنید. همچنین امکان خرید اقساطی محصولات سایر برندها مثل اسنوا با شرایط مختلف وجود دارد که برای آگاهی یافتن از این موضوع به سایت انتخاب سنتر مراجعه کنید.

تیمچه

تیمچه، فروشگاهی اینترنتی با مدل مارکت پلیس است که محصولات متنوعی را برای فروش در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. لندو، اولین و بزرگ‌ترین استارتاپ ایرانی در حوزه خرید اقساطی، فروشگاه اینترنتی تیمچه را راه‌اندازی کرده است. ضمانت اصل بودن کالا، ضمانت ده‌روزه بازگشت کالا، پشتیبانی در هفت روز هفته و امکان خرید اقساطی کالاها، مزایایی است که تیمچه برای خلق یک تجربه متفاوت از خرید آنلاین فراهم کرده است.

در تیمچه انواع یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، بخاری و سایر لوازم خانگی برای هر سلیقه و بودجه‌ای در دسترس است. خرید اقساطی از تیمچه از طریق سامانه خرید اقساطی لندو انجام می‌شود و شما می‌توانید تا سقف 20 میلیون تومان، بدون چک و ضامن از تیمچه اقساطی خرید کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بایستی به وبسایتشان مراجعه کنید.

در شهرهای تهران (شامل تمام مناطق ۲۲گانه)،کرج، فردیس و گرمدره ارسال کالاها با اکسپرس تیمچه صورت می‌پذیرد. و برای سایر شهرها از طریق باربری و به صورت پس کرایه محاسبه می‌شود. یعنی هزینه ارسال کالا را بایستی جداگانه پرداخت کنید.

همه سفارش‌های شما از تیمچه ضمانت ده‌روزه بازگشت دارند. شما می‌توانید کالاهای خریداری‌شده از تیمچه را طبق رویه‌های بازگشت کالا به علت‌هایی مثل تعویض سلیقه‌ای، ایراد فنی یا ظاهری و مغایرت محصول، مرجوع کنید. البته هر کدام از این موارد شرایط خاص خود را داشته که بهتر است پیش از خرید، به طور کامل مطالعه کنید.

زنبیل

فروشگاه اینترنتی زنبیل از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده و مدعی است کالاها با کمترین قیمت و حاشیه سود به فروش می‌رسند.

این فروشگاه در جهت تامین رضایت حداکثری مشتریانش، تمامی خریدها را برای 10 روز گارانتی می‌کند که شامل بهترین قیمت، اصالت، عدم مغایرت با سفارش و عودت در صورت انصراف از خرید می‌شود. به طور مثال چنانچه مشتری تا 10 روز پس از خرید، اعلام کند فروشگاه معتبر دیگری کالا را با قیمت کمتری عرضه می‌کند، بلافاصله پس از محرز شدن (در کمتر از 2 ساعت) مابه التفاوت وجه به حساب وی واریز خواهد شد.

اما خرید از زنبیل با سایر فروشگاه‌های اینترنتی تفاوت‌هایی دارد. پس از انتخاب کالای خود و ثبت سفارش، کد رهگیری برای شما صادر می‌شود و تا حداکثر 2 ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام موجود بودن محصول درخواستی و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برایتان ارسال می‌شود. پس از آن فرصت خواهید داشت تا در مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی کنید.

یکی دیگر از امکانات قابل توجه این سایت، چتر حمایتی است. تحت این خدمت، در صورتی که کالای خریداری شده در طول دوران گارانتی دارای مشکل فنی شود، نیازی به مراجعه به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گارانتی نیست و می‌توانید با تماس با زنبیل جهت رفع مشکل خود اقدام کنید.

تحویل فوری سفارش در کمتر از 4 ساعت یکی دیگر از تمایزهای این سایت نسبت به سایر فروشگاه‌های اینترنتی است که در حال حاضر برای ساکنین تهران در دسترس است. با توجه به اینکه ممکن است تحویل لوازم خریداری شده با پست یا باربری به ساکنین سایر استان‌ها دچار مشکل شود، می‌توانید هنگام ثبت سفارش خود از گزینه بیمه تکمیلی استفاده کنید تا در صورت بروز هرگونه حادثه، مشکل‌تان حل شود. انتخاب گزینه بیمه تکمیلی، نزدیک به 300 هزار تومان هزینه دارد.

هزینه ارسال نزدیک به 65 هزار تومان تا باربری بوده و باقی آن پس کرایه از مشتری دریافت می‌شود.

لازم به ذکر است محصولات سایت زنبیل به لوازم خانگی محدود نشده و می‌توانید لوازم دیجیتال، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و سلامت، ساعت و اکسسوری، سیسمونی نوزاد، مبلمان، هنر و موسیقی را نیز از این فروشگاه تهیه کنید.

تهران کالا

تهران کالا نزدیک به نیم قرن تجربه در بازار سنتی داشته و یکی از اولین فروشگاه‌های تخصصی آنلاین در حوزه لوازم خانگی است. اگرچه کالاهای آن محدود به لوازم خانگی نشده و محصولات در حوزه‌های زیبایی، بهداشت، پوشاک، وسایل نقلیه و … را شامل می‌شود.

خرید از تهران کالا پیچیدگی خاصی ندارد، فقط هنگام انتخاب محصول بایستی نوع گارانتی آن را نیز انتخاب کرده و سپس کالای مورد نظر را به سبد خرید خود اضافه کنید.

عودت کالای خریداری شده تنها در دو صورت امکان پذیر است، محتوای سایت مغایر با اطلاعات فنی کالا باشد یا کارشناسان سایت مشاوره‌ای اشتباه به مشتری بدهند. در این صورت با داشتن شرایط ذکر شده در وبسایت، امکان عودت کالا وجود دارد.

یکی از امکانات این فروشگاه، امکان خرید قسطی است که تا 50 میلیون تومان و سقف اقساط یکساله می‌توانید جهت خرید کالا اقدام کنید.

19کالا

فروشگاه 19 کالا اگرچه به صورت تخصصی در زمینه موبایل و لوازم جانبی آن فعالیت می‌کند اما تنوع محصولاتش در زمینه لوازم خانگی قابل قبول است.

نوآوری و خلاقیت در شناخت کامل کالا به مشتری اولویت اول این سایت فروشگاهی محسوب می‌شود. سیاست قیمت گذاری 19کالا و فروش بدون واسطه آن باعث شده تا کالاها با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه شود. علاوه بر موارد گفته شده سیستم خدمات مشتریان به صورت 24 ساعته در اختیار شماست و می‌توانید جهت خرید و تصمیم‌گیری درباره محصولات و خدمات از مشاوره‌ی 24 ساعته این سایت هم بهره‌مند شوید.

ارسال‌ها با پست پیشتاز صورت گرفته و هزینه آن چیزی حدود 270 هزار تومان برای شهرستان‌ها است. جهت استرداد کالا نیز فرمی تهیه شده که در آن با ثبت شماره سفارش و علت مرجوعی می‌توانید برای بازگرداندن کالای خریداری شده درخواست دهید. سپس پشتیبانی 19 کالا با بررسی موضوع، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی