ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایتالیا برای احداث کارخانه تراشه چند میلیارد یورویی با اینتل همکاری می‌کند

طبق اعلام برخی منابع، رم در حال آماده کردن پیشنهادی برای اینتل است تا چندین میلیارد یورو در یک کارخانه پیشرفته ساخت تراشه در ایتالیا سرمایه‌گذاری کند، آلمان نیز قصد احداث یک کارخانه بزرگ با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

طبق اعلام برخی منابع، رم در حال آماده کردن پیشنهادی برای اینتل است تا چندین میلیارد یورو در یک کارخانه پیشرفته ساخت تراشه در ایتالیا سرمایه‌گذاری کند، آلمان نیز قصد احداث یک کارخانه بزرگ با کمک شرکت ساخت تراشه آمریکایی را دارد.

کارخانه‌ها بخشی از تلاش اینتل برای ایجاد ظرفیت‌های تولید بیشتر در اروپا است تا به جلوگیری از کمبود عرضه نیمه‌هادی در آینده کمک کند. مشکل جهانی کمبود تراشه هم اکنون بسیاری از صنایع به ویژه صنعت خودروسازی را فلج کرده است. به همین منظور، رم در حال مذاکره با اینتل است که گفته می‌شود سرمایه‌گذاری آن‌ها بیش از ۴ میلیارد یورو (۴.۷ میلیارد دلار) ارزش دارد.

به گفته یکی از منابع، تمام هزینه این سرمایه‌گذاری با توجه به برنامه‌های اینتل می‌تواند به حدود ۸ میلیارد یورو نیز برسد. همچنین عنوان شده است که رم آماده است تا بخشی از سرمایه‌گذاری کلی را با پول عمومی تامین کند و شرایط مطلوب دیگری از جمله هزینه‌های نیروی کار و انرژی را به اینتل ارائه کند. آن‌ها افزودند که این کارخانه بیش از ۱۰۰۰ شغل مستقیم در ایتالیا ایجاد خواهد کرد.

اینتل

اینتل تاکنون از اظهار نظر در مورد برنامه‌های خود خودداری کرده است.

کارخانه ایتالیایی به گفته این منابع، یک کارخانه «بسته‌بندی پیشرفته» است که برای سر هم کردن تراشه‌های کامل از صفحه‌های تولید شده توسط اینتل و سایر شرکت‌های تولیدکننده تراشه از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند.

در حالی که لهستان نیز با همکاری اینتل قصد دارد تاسیسات خود را ایجاد کند، از فرانسه نیز به عنوان رقیب دیگری برای ایتالیا یاد می‌شود که ساخت کارخانه بزرگ خود را بررسی می‌کند. «پت گلسینگر» مدیر عامل اینتل ماه گذشته گفت که این شرکت مکان دو کارخانه جدید ساخت تراشه اتحادیه اروپا را تا پایان سال اعلام خواهد کرد.

طرح این کارخانه‌های در حال ارائه می‌شود که اتحادیه اروپا قصد دارد وابستگی خود به عرضه نیمه‌هادی ایالات متحده و چین را کاهش دهد و از طرفی دیگر در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از کاهش بحران عرضه تراشه وجود ندارد. «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا، این هفته گفت که اتحادیه اروپا باید هم اکنون به صورت قاطعانه برای دستیابی به هدف خود و تولید ۲۰ درصد از نیمه هادی جهان تا سال ۲۰۳۰ اقدام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی