ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهار پرتاب هیجان‌انگیز این هفته: اسپیس ایکس، روس‌کازموز، ژاکسا و اکس‌پیس

در هفته‌ پیش رو، دو پرتاب به ایستگاه فضایی بین المللی و دو پرتاب ماهواره‌ای دیگر خواهیم داشت. اولین ماموریت را روسیه انجام می‌دهد که محموله‌ای به ایستگاه فضایی خواهد فرستاد. اما ماموریت بعدی از ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

در هفته‌ پیش رو، دو پرتاب به ایستگاه فضایی بین المللی و دو پرتاب ماهواره‌ای دیگر خواهیم داشت. اولین ماموریت را روسیه انجام می‌دهد که محموله‌ای به ایستگاه فضایی خواهد فرستاد. اما ماموریت بعدی از سمت اسپیس ایکس است که هیجان‌انگیزتر خواهد بود و قرار است اعضای خدمه کرو-۳ دراگون را به ایستگاه بفرستد.

در شب ۶ام آبان، آژانس فضایی روسیه راکت سایوز 2.1 a خود را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می‌کند و هفتاد و نهمین محموله خود را به این ایستگاه می‌رساند. محموله‌‌ای که همراه این راکت پرتاب می‌شود شامل پیشرانه و گاز فشرده شده، غذا، آب و ابزار دیگر خواهد بود و تمام این محموله ۲۵۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. این پرتاب احتمالا از کانال یوتیوب آژانس فضایی روسیه یا روس‌کازموز (Roscosmos) به صورت زنده پخش خواهد شد.

پرتاب هیجان‌انگیز اسپیس ایکس در روز یکشنبه ۹ام آبان خواهد بود. راکت فالکون ۹ این شرکت کپسول کرو-۳ دراگون را به فضا پرتاب خواهد کرد تا به ایستگاه فضایی بین المللی برسد. این ماموریت سه فضانورد ناسا یعنی راجا چاری (Raja Chari)، تام مارشبرن (Tom Marshburn) و کایلا بارون (Kayla Barron) و همچنین یک فضانورد سازمان فضایی اروپا یعنی ماتیاز مارر (Matthias Maurer) را با خود تا ایستگاه فضایی حمل خواهد کرد. این پرتاب در ساعت ۱۰:۵۱ صبح به وقت تهران پرتاب خواهد شد. می‌توانید پخش زنده این پرتاب را از طریق کانال یوتیوب اسپیس ایکس مشاهده کنید.

علاوه بر این، شرکت خصوصی اکس‌پیس (ExPace) چین و سازمان فضایی ژاپن نیز دو پرتاب دیگر به مدار زمین خواهند داشت. اکس‌پیس فردا ماهواره Jilin Gaofen 2F را در مدار قرار خواهد داد که بخشی از ماموریت TWIRL کره جنوبی خواهد بود. سازمان فضایی ژاپن نیز در پرتابی مجزا در روز ۴ام آبان ماهواره‌ای ناوبری و زمین ثابت را در مدار زمین قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی