ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری فیسبوک: آینده متعلق به متاورس و جوانان است

مارک زاکربرگ اخیرا اعلام کرده که اولویت فیسبوک و ابزارهای آن را برای خدمت‌رسانی به جوانان اصلاح خواهد کرد. او همچنین مدعی است که آینده برای متاورس است و به همین خاطر می‌خواهد ۱۰ میلیارد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

مارک زاکربرگ اخیرا اعلام کرده که اولویت فیسبوک و ابزارهای آن را برای خدمت‌رسانی به جوانان اصلاح خواهد کرد. او همچنین مدعی است که آینده برای متاورس است و به همین خاطر می‌خواهد ۱۰ میلیارد دلار در حوزه واقعیت مجازی و افزوده سرمایه‌گذاری کند.

زاکربرگ در جلسه گزارش مالی فصل سوم فیسبوک اعلام کرد که این شرکت تلاش بیشتری انجام خواهد داد تا کاربران بازه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال را جذب کند. او گفت سرویس Reels اینستاگرام به اندازه استوری برای این شرکت اهمیت خواهد داشت. زاکربرگ وعده داد که فیسبوک و اینستاگرام در سال آینده تغییراتی داشته باشند تا تمرکز خود را روی ویدیوها بگذارند و Reels را به بخش مرکزی تجربه شبکه‌های اجتماعی تبدیل کنند.

مدیرعامل فیسبوک گفت اعمال این تغییرات اساسی نه چند ماه بلکه چند سال زمان می‌برد. مسئله کاربران جوان و نوجوان به دنبال افشاگری‌های «فرانسیس هاوگن» به موضوع جنجال‌برانگیزی برای فیسبوک تبدیل شد. افزون بر این، گفته می‌شود که فیسبوک و اینستاگرام سال‌هاست که با افت شدید تعامل از سوی جوانان و نوجوانان روبرو شده‌اند.

زاکربرگ تاکید کرد که یکی از بزرگ‌ترین اهداف این شرکت ورود به دنیای متاورس خواهد بود. او درباره گزارش‌هایی که پیرامون تغییر نام فیسبوک وجود داشت صحبت نکرد، اما گفت این شرکت جاه‌طلبی‌های بزرگی را در زمینه متاورس در سر می‌پروراند. زاکربرگ با اشاره به اینکه متاورس می‌تواند تجارتی چند صد میلیارد دلاری را فعال کند، افزود: «هدف ما این است که متاورس به دست میلیاردها نفر برسد.»

طبق اعلام فیسبوک، حوزه متاورس در واحدی به نام Reality Labs مستقل خواهد شد و سرمایه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری دریافت خواهد کرد. این سرمایه قرار است در طول سال‌های آتی با توسعه دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده افزایش پیدا کند. واحد متاورس علاوه بر سخت‌افزار، در حوزه نرم‌افزار و محتوا هم فعالیت خواهد داشت. فیسبوک می‌گوید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بخش مرکزی نسل آینده تجربه‌های اجتماعی آنلاین خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی