ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شورولت کوروت ZO6 مدل ۲۰۲۳ رسما معرفی شد؛ قاتل سوپر اسپرت‌های اروپایی

شورولت بالاخره از مدل مورد انتظار کوروت ZO6 مدل 2023 پرده برداری کرد. ZO6 در تمامی بخش های به نسبت کوروت معمولی ارتقا پیدا کرده است و یک سوپرخودرو به معنای واقعی کلمه است. شورولت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

شورولت بالاخره از مدل مورد انتظار کوروت ZO6 مدل 2023 پرده برداری کرد. ZO6 در تمامی بخش های به نسبت کوروت معمولی ارتقا پیدا کرده است و یک سوپرخودرو به معنای واقعی کلمه است. شورولت قول داده که با بهترین کوروت تاریخ طرف هستیم و این محصول نقطه عطفی در تاریخ این نام تاریخی خواهد بود.

شورولت از همان آغاز هدف خود را رقابت با بهترین های این بخش از جمله فراری F8، لامبورگینی هوراکان و پورشه 911 GT3 گذاشته است. شورولت با همکاری Pratt & Miller قوای محرکه این خودرو را از صفر ساخته است و با یک موتور کاملا جدید طرف هستیم. پیش از این شورولت از این موتور در مدل مسابقه ای C8 استفاده کرده بود و توانست رتبه اول و دوم مسابقات 24 ساعته دیتونا را از آن خود کند.

قطر هر پیستون این موتور برابر با 104.3 میلی متر است و استورک (میزان جا به جایی پیستون درون سیلندر) آن نیز برابر با 80 ملی متر است و در نتیجه پیستون در حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت به حداکثر دور موتور می رسد و این رقم به نسبت باقی موتورهای مجهز به میل لنگ تخت پایین تر است. در نتیجه موتور ساخت شورلت حالت مربعی شکل دارد. حجم این موتور برابر با 5.5 لیتر است و حجیم ترین موتور مجهز به میل لنگ تخت و قدرتمندترین موتور V8 تنفس طبیعی است که تا به حال تولید شده است.

حداکثر قدرت برابر با 670 اسب بخار در دور 8400 rpm است و حداکثر گشتاور نیز به 623 نیوتن متر در حداکثر دور موتور 6300 rpm می رسد. این نیرو توسط گیربکس 8 سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب انتقال داده می شود.

به طور استاندارد تمامی نسخه های کوروت Z06 از سیستم فنربندی مغناطیسی بهره می برند اما برای انتخاب ترمزهای کربن سرامیکی باید پکیج Z07 را سفارش دهید.

در مجموع 5 نوع چرخ آلومینیومی فورج کاری شده و 2 چرخ فیبرکربنی قابل انتخاب است. ابعاد چرخ جلو برابر با 20 اینچ و چرخ عقب برابر با 21 اینچ است. به طور استاندارد لاستیک میشلن پایلوت اسپرت قرار داده شده که در صورت انتخاب پکیج Z07 امکان بهره بردن از لاستیک میشلن اسپرت کاپ 2 R وجود دارد.

تمامی نسخه ها از اسپیلیتر، اسپویلر عقب و دیگر قطعات آیرودینامیکی بهره می برد که توانایی تولید نیروی رو به پایین برابر با 164 کیلوگرم نیروی رو به پایین در حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را دارد.

اگر به دنبال نیروی رو به پایین بیشتر هستید پکیج Z07 را سفارش دهید که توانایی تولید 330 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را دارد.

در داخل اتاق نیز از تریم کاملا جدید استفاده شده است که شامل قطعات فیبرکربنی در بخش های مختلف از جمله کنسول میانی و فرمان می شود. در مجموع 3 تریم مختلف توسط شورولت عرضه خواهد شد که شامل 1LZ، 2LZ و 3LZ است که امکان انتخاب از بین 12 رنگ بدنه، 6 رنگ متفاوت برای کلیپرهای ترمز، 7 رنگ داخل اتاق، پکیج آیرودینامیکی و...است.

شورولت برای طراحی نسل جدید Z06، یک دستگاه فراری 458 ایتالیا و یک دستگاه فراری 488 خریداری کرده تا از نظر عملکردی چیزی از یک فراری کم نداشته باشد. شورولت اعتراف کرده که فراری 458 ایتالیا را در تملک خود نگاه داشته زیرا خالص ترین عملکرد ممکن و شبیه ترین حالت را به آن چیزی که شورولت به دنبال آن بوده داشته است.

گفتنی است که نسل جدید ZO6 با قیمت پایه 80 هزار دلار از سال آینده میلادی تولید و عرضه خواهد شد و با توجه به اختلاف قیمتی سنگین با سوپراسپرت‌های اروپایی مذکور٬‌ می‌تواند استانداردهای تازه‌ای را در بازار خودروهای اسپرت تعریف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی