ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی و ZTE به واسطه لایحه جدید آمریکا با محدودیت‌های بیشتری روبرو می‌ شوند

قانونگذاران ایالات متحده به اتفاق ارا به لایحه جدید رای دادند که محدودیت‌های هواوی و ZTE را افزایش می‌دهد. سنای ایالات متحده نیز هفته گذشته تلاش کرده بود تا قانونی را تصویب کند که از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

قانونگذاران ایالات متحده به اتفاق ارا به لایحه جدید رای دادند که محدودیت‌های هواوی و ZTE را افزایش می‌دهد. سنای ایالات متحده نیز هفته گذشته تلاش کرده بود تا قانونی را تصویب کند که از دسترسی شرکت‌هایی که به عنوان تهدید امنیتی شناخته می‌شوند، به مجوزهای تجهیزات تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده جلوگیری می‌کند.

طبق گزارش SCMP، لایحه جدید مربوطبه قانون تجهیزات ایمن است که جدیدترین تلاش دولت ایالات متحده برای محدود کردن غول مخابراتی چین محسوب می‌شود. لایحه اشاره شده هفته قبل به مجلس نمایندگان آمریکا راه پیدا کرد و با ۴۲۰ رای موافق و ۴ رای مخالف مواجه شد و اکنون برای امضای رئیس جمهور جو بایدن ارسال شده است.

هواوی

باید به این موضوع اشاره کرد که جدیدترین جبهه‌گیری قانون‌گذاران ایالات متحده پس از آن صورت می‌گیرد که اخیرا مشخص شده بود تامین‌کنندگان برندهای چینی که در لیست سیاه حضور دارند، مانند هواوی و SMIC همچنان مجوزهای صادراتی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار ارائه می‌شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه در این رابطه می‌گوید:

شرکت‌های تحت مدیریت دولتی چین مانند هواوی و ZTE به عنوان تهدید‌های امنیت ملی شناخته می‌شوند و در شبکه مخابراتی ما جایی ندارند.

لایحه جدید FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) را از بررسی یا صدور مجوزهای تجهیزات جدید برای شرکت‌های موجود در فهرست «تجهیزات یا خدمات تحت پوشش FCC» باز می‌دارد. همانطور که احتمالا می‌دانید، هواوی و ZTE از سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه تجاری ایالات متحده قرار دارند و در ادامه به عنوان تهدیدات امنیت ملی آمریکا شناخته و از دسترسی به شبکه ارتباطی ایالات متحده منع شدند.

در ماه ژوئن، FCC همچنین به اتفاق آرا برنامه‌هایی را برای ممنوعیت تاییدیه‌های تجهیزات شبکه مخابراتی ایالات متحده که از شرکت‌های چینی صادر می‌شود، پیش گرفت، اما به دلیل مخالفت شدید چین پس گرفته شد. «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین عنوان کرد که ایالات متحده بدون هیچ مدرکی برای سرکوب شرکت‌های چینی از امنیت ملی و قدرت دولتی خود سواستفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی