ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سناتور آمریکایی از دولت بایدن درخواست کرد تا آنر را مانند هواوی در لیست سیاه قرار دهد

سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبری «مارکو روبیو» از دولت بایدن درخواست کردند تا آنر که شرکت زیر مجموعه سابق هواوی غول فناوری چینی است و قبلا به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی معرفی شده بود را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبری «مارکو روبیو» از دولت بایدن درخواست کردند تا آنر که شرکت زیر مجموعه سابق هواوی غول فناوری چینی است و قبلا به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی معرفی شده بود را نیز در لیست سیاه تجاری خود قرار دهند.

بر اساس گزارش مفصلی که SCMP منتشر کرده، سناتورهای آمریکایی در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۲ مهر) نامه‌ای را به دولت بایدن ارسال کرده‌اند و در آن، آنر را به عنوان یکی از نهادهای «بازوی» دولت چین توصیف نموده‌اند. در ادامه این نامه آمده است که سازنده موبایل چینی به فناوری‌های ایالات متحده نیز دسترسی دارد، در حالی که شرکت مادر قبلی آن یعنی هواوی از آن محروم بود.

به عبارت ساده‌تر سناتورهای آمریکا به دنبال این هستند که آنر را به شیوه‌ای مشابه وارد لیست سیاه آمریکا کنند.

آنر

روبیو در این گزارش نوشته است که کنار گذاشتن آنر به پکن اجازه می‌دهد تا «به بهترین نحو از کنترل صادرات مهم آمریکا فرار کند.» بد نیست بدانیم که هواوی در نوامبر سال ۲۰۲۰ برند زیرمجموعه خود را فروخت تا از بقای خود در آینده اطمینان حاصل کند.

در ادامه این گزارش نیز به نقل از روبیو عنوان شده است، وزارت بازرگانی بدون واکنش به این موضوع، در حال اطلاع‌رسانی به دشمنان و در معرض خطر قرار دادن [امنیت ملی] است. همچنین به عقیده او، با این وجود دولت آمریکا نشان می‌دهد که فاقد ظرفیت یا اراده برای توبیخ کردن مهندسی امور مالی وقیحانه یک رژیم اقتدارگرا هستیم.

آنر، وزارت بازرگانی آمریکا و سفارت چین در واشنگتن هنوز به این گزارش هیچ واکنشی نشان نداده‌اند. هرچند هواوی از ارائه هرگونه اظهار نظری درباره این گزارش خودداری کرده اما غول فناوری چینی به بیانیه قبلی خود اشاره کرده است که عنوان می‌کند در مدیریت آنر هیچ سهم یا مشارکتی ندارد.

به نظر می‌رسد پس از هواوی، این بار آنر نیز در حال وارد شدن به جنگی است که احتمالا به تحریم‌های شدید دولت ایالت متحده منجر شود. باید دید آنر و دولت چین برای بقا خود چه تلاش می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی