ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رولزوریس گوست سیاه‌پوش با موتور قوی‌تر و چهره جذاب‌تر رونمایی شد

رولزرویس از گوست نسخه Black Badge (به معنای نشان سیاه) رونمایی کرد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد، موتور قوی‌تری دارد و سیستم تعلیق آن ارتقا یافته است. به لطف این دو ویژگی گوست ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

رولزرویس از گوست نسخه Black Badge (به معنای نشان سیاه) رونمایی کرد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد، موتور قوی‌تری دارد و سیستم تعلیق آن ارتقا یافته است. به لطف این دو ویژگی گوست Black Badge خصوصیات اسپرت‌تری داشته و هیجان بیشتری را به راننده تزریق می‌کند، ضمن اینکه مشتریان آن به سطح بیشتری از شخصی‌سازی برای نمای بیرونی و داخل کابین دسترسی دارند.

سری Black Badge یا همان نشان سیاه رولزرویس در سال 2016 و با هدف ارائه نسخه‌ تقویت‌شده از مدل‌های استاندارد پایه‌گذاری شد. اولین عضو این سری Wraith بود و در فاز بعدی دو مدل Dawn و کالینان نیز به آن ملحق شدند. طبق آماری که رولزرویس منتشر کرده، استقبال از اعضای این سری بسیار مناسب بوده و 27 درصد از میزان فروش کلی را به خود اختصاص داده است.

 حالا پس از پنج سال نوبت به گوست رسیده تا وارد این سری شود. احتمالا می‌دانید که نیروبخش این سدان اشرافی یک موتور 6.8 لیتری V12 است. این موتور با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، در نسخه Black Badge توانایی تولید 592 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور را دارد که در مقایسه با مدل استاندارد به ترتیب 29 و 50 واحد بیشتر است.

نیروی تولیدی موتور گوست سیاه‌پوش از طریق گیربکس هشت سرعته ZF به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. این گیربکس نیز بهینه‌سازی شده و هنگام انتخاب حالت Low یا همان اسپرت، دنده‌ها 50 درصد سریع‌تر تعویض می‌شوند.

به موازات افزایش قدرت، در سیستم تعلیق نیز بازنگری‌هایی انجام شده و این نسخه از گوست بازی بدنه کمتری دارد، ضمن اینکه فرمان آن هم سفت‌تر از نسخه استاندارد است.

از لحاظ طراحی ظاهری، در نگاه نخست تفاوت خاصی بین گوست Black Badge و مدل استاندارد دیده نمی‌شود. اما با کمی دقت بیشتر می‌توان به مواردی مثل رینگ‌های 21 اینچی اختصاصی و نشان‌ها و لوگوهای تماما مشکی پی برد.

رولزرویس می‌گوید گوست Black Badge با 44 هزار طیف رنگ از جمله رنگ دوگانه برای سقف و بدنه قابل سفارش است!

در داخل کابین هم تفاوت این نسخه با گوست استاندارد خیلی محدود بوده و اضافه شدن لوگوی بی‌نهایت به جای نام گوست در سمت شاگرد داشبورد و روی چارچوب درها را می‌توان شاخص‌ترین آنها دانست!

شاید بدانید رولزرویس گوست استاندارد با پرداخت 332,500 دلار قابل خرید است. چنانچه فردی به نسخه Black Badge علاقه‌مند باشد، باید ناقابل 43 هزار دلار دیگر تقدیم رولزرویس کند! مبلغی که با آن می‌توان یک دستگاه مرسدس بنز C کلاس یا ب‌ام‌و سری 3 خریداری کرد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی