ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتشار ویدیوی کالبدشکافی نسل جدید مک‌بوک پرو توسط iFixit: تعمیر آسان‌تر شده است

وب‌سایت iFixit با انتشار ویدیوی جدیدی به کالبدشکافی کامل مک‌بوک پرو جدید پرداخته و مراحل مختلف باز کردن قطعات این دستگاه از باتری گرفته تا ترک‌پد و برد منطقی آن را به تصویر کشیده است. این وب‌سایت به محصول جدید اپل امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ داده است.

مک‌بوک پرو از نظر تعمیرپذیری بهبودهای زیادی داشته ولی هنوز چالش‌های مختلفی را پیش روی تعمیرکاران قرار می‌دهد. تعویض باتری در این دستگاه آسان‌تر شده چون اپل دستگیره‌هایی را برای خارج کردن چسب‌ها قرار داده و خود باتری دیگر زیر برد منطقی نیست. ولی برای دسترسی به دو دستگیره چسب‌های وسطی، ابتدا باید ترک‌پد را باز کنید.

وب‌سایت iFixit می‌گوید خارج کردن برد منطقی هم نسبت به مدل‌های قبلی آسان‌تر شده است. ولی همچنان موانعی مثل پیچ‌های پنج سو، دشواری در باز کردن کیس لپ‌تاپ، عدم امکان تعویض نمایشگر بدون از دست دادن قابلیت True Tone و عدم امکان تعویض تاچ آیدی به چشم می‌خورد.

اندازه فن‌ها در مک‌بوک پرو جدید بزرگ‌تر از قبل شده و با توجه به افزایش ضخامت بدنه، فضای بیشتری برای بلندگوها موجود است. این نسخه همچنین از طراحی کابل جدیدی برای ارتباط با پنل نمایش بهره می‌برد که مشکل Flexgate در مدل‌های قبلی مک‌بوک پرو را حل می‌کند.

iFixit در پایان کالبدشکافی مک‌بوک پرو می‌گوید امتیاز دادن به لپ‌تاپ‌های جدید اپل با توجه به طراحی و تراشه یکپارچه آن‌ها کار سختی است، اما در نهایت امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ را به این محصول می‌دهد. این امتیاز نسبت به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ که امتیاز ۱ را دریافت کرده بود، پیشرفت خوبی داشته است.

این وب‌سایت می‌گوید هنوز مشخص نیست که نوت‌بوک‌های ماژولار و دارای قطعات سوکتی می‌توانند به پای مک‌های M1 پرو و M1 مکس برسند یا نه. اگر معلوم شود که نوت‌بوک‌های ماژولار نمی‌توانند به اندازه اپل سیلیکون قدرتمند باشند، ممکن است امتیاز تعمیرپذیری مک‌بوک پرو افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.