ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC: واکسن ایمنی بیشتری نسبت به مصونیت ناشی از ابتلا به کرونا ایجاد می‌کند

براساس مطالعه جدیدی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) منتشر شده است، احتمال ابتلای مجدد به ویروس در افراد واکسینه نشده که از یک عفونت قبلی کرونا جان سالم به در برده‌اند، ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

براساس مطالعه جدیدی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) منتشر شده است، احتمال ابتلای مجدد به ویروس در افراد واکسینه نشده که از یک عفونت قبلی کرونا جان سالم به در برده‌اند، در مقایسه با افرادی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند، پنج برابر بیشتر است.

این یافته از داده‌های منتشر شده در روز جمعه در گزارش هفتگی بیماری و مرگ‌ومیر مرکز کنترل بیماری به دست آمده است که سوابق بستری بزرگسالان مبتلا به کرونا را در 9 ایالت جمع‌آوری کرده است.

نویسندگان این مطالعه گفتند که یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد ایمنی ناشی از واکسن نسبت به ایمنی ناشی از عفونت پیشین محافظت بیشتری برای بدن به همراه دارد.

دکتر «راشل والنسکی»، مدیر مرکز کنترل بیماری گفت: «اکنون شواهد بیشتری در اختیار داریم که اهمیت واکسن‌های کرونا را تایید می‌کند، حتی اگر میزان مشخصی آنتی‌بادی ناشی از عفونت‌های پیشین در بدن باشد.»

در اوایل سال جاری، CDC داده‌هایی را منتشر کرد که این نتیجه را تایید می‌کنند. داده‌ها شامل پس از افزایش شیوع نوع دلتا بدست آمده است.

نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند که محافظت ایجاد شده پس از گذر دو هفته از دریافت واکسن ایجاد شده است. داده‌های منتشر شده تا ماه اوت نشان داده که حدود 22 درصد از آمریکایی‌های 16 ساله و بالاتر دارای آنتی‌بادی‌هایی هستند که ناشی از عفونت پیشین است. اما با انجام واکسیناسیون، 90 درصد از افراد جامعه دارای مصونیت خواهند بود.

جدا از آنکه چنین تحقیقاتی به فهم میزان اثربخشی واکسن در ایجاد مصونیت در کشور کمک می‌کند، تشویقی خواهد بود برای افرادی که هنوز در برابر دریافت واکسن مقاومت می‌کنند. دکتر «رون میلو» از موسسه Weitzman در این‌باره می‌گوید: «ما شاهد هستیم که واکسن محافظت بسیار خوبی برای بدن ایجاد می‌کند و تنها راه موثر و کارآمد برای شکست دادن ویروس کرونا است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی