ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلوت
معرفی و بررسی خودرو

وانت کلوت مکث موتور؛ مشخصات و قیمت قدرتمند‌ترین پیکاپ مونتاژی کشور

مکث موتور امروز از یک پیکاپ جدیدی رونمایی کرد. این پیکاپ جدید کلوت نام داشته و با نگاه کاربری و آفرود مهندسی محصول شده است. نام کلوت به شکل اختصاصی برای نسخه عرضه شده در ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

مکث موتور امروز از یک پیکاپ جدیدی رونمایی کرد. این پیکاپ جدید کلوت نام داشته و با نگاه کاربری و آفرود مهندسی محصول شده است. نام کلوت به شکل اختصاصی برای نسخه عرضه شده در بازار ایران انتخاب شده است و مدل چینی که دارای تفاوت هایی با این خودرو است با نام دایون V5 شناخته می‌شود.

کلوت مکث موتور

مشخصات فنی وانت کلوت

این پیکاپ از یک قوای محرکه ۲.۴ لیتری با حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متری بهره می‌برد. این قوای محرکه از طریق یک گیربکس شش سرعته با ضرایب دنده اصلاح شده تحویل هر چهار چرخ داده می شود. کلوت به شکل رسمی مصرف سوختی برابر با ۱۰.۳ لیتر دارد. این درحالیست که نسخه اولیه و چینی دارای موتور ۲.۰ لیتری توربو بوده است اما بخش مهندسی مکث موتور تصمیم به استفاده از مدل قدرتمندتر‌ از موتور ۲.۴ لیتری توربو ساخت میتسوبیشی گرفته‌است و بدین ترتیب حالا کلوت٬‌ قدرتمندترین وانت مونتاژی کشور محسوب می‌شود.

وانت کلوت مکث موتور و رقبا

مکث موتور اعلام کرده است که پیکاپ جدید خود را به همراه لاستیک‌های AT راهی بازار خواهد کرد. لاستیک‌هایی که مناسب حرکت در مسیرهای شهری و آفرود بوده و از این نظر نیز تنها خودرو استاندارد موجود در بازار در کلاس خود است.

وانت کلوت به امکاناتی نظیر کروز کنترل٬ سیستم کنترل پایداری ESP و استارت دکمه‌ای به همراه دوربین دنده عقب مجهز است. همچنین با توجه به وجود ترمزهای عقب کاسه‌ای٬‌ شاسی مستقل ساخته شده از فولاد استحکام بالا٬‌ فنر شمش عقب و محور عقب ساخت میتسوبیشی مجهز به دیفرانسیل LSD با قابلیت قفل شوندگی بیش از ۵۰ درصد٬ از ویژگی‌های مناسبی برای آفرود برخوردار است.

فضای کابین وانت کلوت مکث موتور
شاسی وانت کلوت مکث موتور
نمای پشتی کلوت مکث موتور
فضای سرنشین عقب وانت کلوت مکث موتور
فضای سرنشین عقب وانت کلوت

تست جاده و آفرود وانت کلوت

پس از مراسم رونمایی، شرکت ماموت خودرو زمینه تست آفرود و آنرود اولین محصول مکث موتور را در محوطه کارخانه خود فراهم آورده بود. در مسیر جاده ای باید به نرمی سیستم فنربندی (در مقیاس یک وانت با فنر شمش) عملکرد خوب سیستم کنترل پایداری، شتاب و کشش بالای پیشرانه (ثبت صفر تا صدی در حدود 15 ثانیه با وجود دوسرنشین) به عنوان یک خودرو آفرود با ضرایب دنده سنگین، ترمزهای نسبتا قدرتمند و نیاز پیشرانه به بنزین سوپر به همراه لگ نسبتا محسوس توربوچارجر اشاره کرد.

فنربندی عقب به همراه ترمز کاسه ای کلوت مکث موتور
وانت کلوت مکث موتور

در تست آفرود نیز عملکرد خودرو به گونه ای بود که بدون نیاز به درگیر کردن دنده کمکی، پیمودن انواع شیب در مسیر تست امکان پذیر بود، همچنین عملکرد کلی سیستم تعلیق نیز در مقایسه با سواری بسیار خشک خودروهای آفرودی دارای شاسی مستقل، کاملا قابل قبول به نظر می رسید.

افرود وانت کلوت مکث موتور
وانت کلوت مکث موتور

طبیعتا بررسی دوام فنی و کیفی (از نظر خرابی قطعات یا به سر و صدا افتادن کابین) در چنین تست کوتاهی امکان پذیر نیست اما با تاکید تیم مهندسی مکث موتور بر انتخاب دقیق اجزای فنی و استفاده از برندهای معتبر در بازار جهانی، می‌توان انتظار عملکرد قابل دفاعی را نسبت به سایر پیکاپ‌های چینی موجود در بازار کشور داشت.

امکانات رفاهی وانت کلوت مکث موتور
آپشن ها و امکانات وانت کلوت مکث موتور

قیمت و شرایط بازار وانت کلوت مکث موتور

شرکت مکث موتور اعلام کرد که طرح فروش ویژه خودرو کلوت اتومات را با قیمت قطعی ۱ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان آغاز کرده است.

با چنین قیمتی، کلوت مستقیما به نبرد با جک T8 کرمان موتور خواهد رفت و به رقیبی برای امثال وانت فوتون تونلند ایران خودرو دیزل و محصولاتی نظیر آسنا آمیکو و کاپرا بهمن موتور و حتی وانت یوآز سروش دیزل مبدل خواهد شد، درحالی که از حیث مشخصات فنی پیشرانه نسبت به اکثر این خودروها برتری محسوسی دارد.

مقایسه نمای داخلی کلوت مکث موتور با سایر رقبا
مهندس وطن خواه مدیرعامل مکث موتور

در کنار این پروژه به گفته مهنس وطن خواه، مدیرعامل مکث موتور، این شرکت مکث به دنبال آن است که به زودی نسبت به تولید خودروهای برقی اقدام کند. در همین راستا نیز مذاکراتی با دایون و چند برند دیگر انجام شده است. ضمنا همکاری‌هایی نیز بین مکث موتور و شرکت مپنا صورت گرفته است.

مقایسه وانت کلوت مکث موتور با رقبا
سهم بازار وانت های مختلف در ایران کلوت مکث موتور

با توجه به گفته‌های مدیرعامل مکث موتور این پیکاپ در سال جاری در ۱۲۰۰ نسخه راهی بازار خواهد شد و تیراژ تولید آن برای سال آینده ۲۵۰۰ دستگاه است.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر گالری تصاویر رونمایی و تست و بررسی وانت کلوت:

کلوت
وانت کلوت مکث موتور
شاسی وانت کلوت
فنربندی عقب به همراه ترمز کاسه ای
فضای کابین وانت کلوت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی