ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بسیاری از برنامه‌های مک از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نمایشگر پشتیبانی نمی‌کنند

اپل به تازگی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را روانه بازار کرده، اما هنوز بسیای از برنامه‌های مک مانند سافاری از مهم‌ترین ویژگی‌ این دستگاه‌ها یعنی رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نمایشگر پشتیبانی نمی‌کنند. مک‌بوک‌های ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۹ آبان ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

اپل به تازگی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را روانه بازار کرده، اما هنوز بسیای از برنامه‌های مک مانند سافاری از مهم‌ترین ویژگی‌ این دستگاه‌ها یعنی رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نمایشگر پشتیبانی نمی‌کنند.

مک‌بوک‌های جدید اپل مانند آیپد و آیفون به فناوری پروموشن مجهز شده‌اند که به گفته اپل، گشت‌وگذار در میان اپ‌ها و صفحات وب را لذت‌بخش‌تر از گذشته می‌کند. با وجود چنین موضوعی، در حال حاضر برنامه‌های کمی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند و حتی اپ‌های پیش فرض مک‌ او اس مانند سافاری نیز با نمایشگرهای جدید سازگار نشده‌اند.

در هنگام عرضه آیفون ۱۳ نیز چنین مشکلاتی پیش آمده بود، اما اپل با کمک توسعه‌دهندگان به‌روزرسانی اپ‌ها را شروع کردند. در مورد مک نیز وضعیت به همان گونه است. برنامه‌های کاتالیست و بازی‌های متال با این ویژگی سازگاری دارند، اما برخی برنامه‌های مک از جمله سافاری هنوز این کار را انجام نمی‌دهند. آموزشی هم برای توسعه‌دهندگان منتشر نشده تا چگونه از این ویژگی جدید بهره‌مند شوند.

برخی توسعه‌دهندگان خواهان به‌روزرسانی اپ‌های خود هستند تا با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز سازگار شود، اما هنوز مشخص نیست باید از کجا شروع کنند. اپل معمولا روابط خوبی با توسعه‌دهندگان دارد و احتمالا به‌زودی شاهد ارائه به‌روزرسانی برای استفاده از ظرفیت نمایشگرهای پروموشن خواهیم بود. یکی از کاربران در یوتیوب به کمک ویندوز مجازی و اجرای کروم روی مک‌بوک پرو به رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی در هنگام وبگردی دست پیدا کرده، اما سافاری که مرورگر پیش فرض مک‌ او اس محسوب می‌شود از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده می‌کند. باید دید پاسخ اپل به این مشکلات چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی