ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا پرتاب ماموریت «کرو-۳» اسپیس ایکس را تا ۱۲ آبان به تعویق انداخت

ناسا قرار بود سومین ماموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس را در شب هالووین پرتاب کند، اما حالا اعلام کرده که ماموریت Crew-3 تا تاریخ ۱۲ آبان به تعویق افتاده است. این سازمان می‌گوید شرایط جوی نامساعد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

ناسا قرار بود سومین ماموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس را در شب هالووین پرتاب کند، اما حالا اعلام کرده که ماموریت Crew-3 تا تاریخ ۱۲ آبان به تعویق افتاده است. این سازمان می‌گوید شرایط جوی نامساعد تاریخ انجام این ماموریت را به عقب انداخته است.

ناسا می‌گوید پرتاب «کرو-۳» به احتمال زیاد دیگر به تعویق نمی‌افتد، چون پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که وضعیت آب و هوا به احتمال ۸۰ درصد در روز ۱۲ آبان مساعد خواهد بود. کانال یوتیوب ناسا از ساعت ۰۴:۱۵ بامداد همان روز پخش زنده خود را آغاز می‌کند تا در نهایت در ساعت ۸:۴۰ پرتاب اسپیس ایکس را نمایش دهد.

کرو-۳ سه فضانورد ناسا به نام‌های «راجا چاری»، «تام مارشبرن» و «کایلا بارون» و یک فضانورد سازمان فضایی اروپا به نام «ماتیاس ماورر» را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد. این چهار فضانورد احتمالا ساعت ۶:۳۰ بامداد ۱۳ آبان به ایستگاه می‌رسند و تا اواخر آوریل ۲۰۲۲ در آن‌جا باقی خواهند ماند.

شمار ماموریت‌های سرنشین‌دار اسپیس ایکس هنوز بسیار اندک است. این شرکت کرو-۱ را در ماه نوامبر ۲۰۲۰ پرتاب کرد، اما پرتاب کرو-۲ تا آوریل ۲۰۲۱ طول کشید. حالا برای پرتاب کرو-۳ باید ۳ روز دیگر منتظر بمانیم. البته این شرکت چند وقت پیش ماموریتی به نام Inspiration4 را هم انجام داد تا شرایط برای پرتاب‌های فضایی منظم آماده‌تر شود، اما هنوز زمان بیشتری لازم است تا اسپیس ایکس به هدف اصلی خود برای ارسال آسان انسان به فضا دست یابد.

در چند روز اخیر روسیه هم با پرتاب موشک سایوز a 2.1 هفتاد و نهمین محموله خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند. این محموله شامل پیشرانه و گاز فشرده، غذا، آب و دیگر ابزارهای لازم برای ایستگاه بود. افزون بر این، هفته گذشته شاهد دو ماموریت فضایی دیگر هم بودیم: شرکت خصوصی ExPace ماهواره Jilin Gaofen 2F را در مدار قرار داد و سازمان فضایی ژاپن در ماموریتی مجزا ماهواره مسیریابی خود را پرتاب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی