ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس روی رقیب سرفیس پرو با پشتیبانی از GPU خارجی کار می‌کند

یکی از منابع آگاه بازار، تصویری از لپ‌تاپ جدید ایسوس که احتمالا راگ فلو Z13 نام خواهد داشت، به اشتراک گذاشته که طراحی ظاهری آن یادآور سرفیس پرو ۸ مایکروسافت است و از GPU اکسترنال ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

یکی از منابع آگاه بازار، تصویری از لپ‌تاپ جدید ایسوس که احتمالا راگ فلو Z13 نام خواهد داشت، به اشتراک گذاشته که طراحی ظاهری آن یادآور سرفیس پرو ۸ مایکروسافت است و از GPU اکسترنال بهره خواهد برد.

این لپ‌تاپ/تبلت تبدیل شدنی احتمالا جانشین راگ فلو X13 می‌شود. «ایوان بلس»، منبع موثق حوزه فناوری تصویری از این محصول جدید ایسوس را در توییتر به اشتراک گذاشته است. براساس اطلاعات فاش شده از سوی وی،‌ این دستگاه می‌تواند به عنوان لپ‌تاپی برای گیمینگ نیز به کار برده شود. همان‌طور که گفته شد، در نگاه اول طراحی آن شباهت زیادی به مایکروسافت سرفیس پرو ۸ دارد.

اگر راگ فلو Z13 که تصویری غیررسمی از آن به اشتراک گذاشته شده، مشخصاتی شبیه به راگ فلو X13 داشته باشد، کاربران باید منتظر دستگاهی تبدیل شدنی باشند که می‌تواند به کارت گرافیک خارجی ایسوس (eGPU) به نام XG Mobile متصل شود. درنتیجه چنین رویکردی می‌تواند عملکرد این لپ‌تاپ سبک وزن را افزایش ‌دهد. البته در توییت ایوان بلس به این موضوع اشاره شده که کاربران، راگ فلو Z13 را با راگ فلو X13 اشتباه نگیرند.

ایسوس راگ فلو Z13

گفتنی است eGPU همچنین به عنوان داک USB با تعدادی پورت عمل می‌کند و لپ‌تاپ ۱۳ اینچی تبدیل شدنی را به دستگاه گیمینگ کاملی تبدیل می‌کند. به نظر می‌رسد راگ فلو  Z13 را می‌توان به همان روش به eGPU متصل کرد، بنابراین مایکروسافت احتمالا باید نگران چنین موضوعی باشد.

راگ فلو X13 در سال جاری میلادی عرضه شد و جالب است که ایسوس نسل بعدی آن را همین امساب توسعه می‌دهد. احتمال دارد این لپ‌تاپ جدید برای نمایشگاه CES 2020 در ماه ژانویه ۲۰۲۲ آماده رونمایی شود. هرچند این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت بخواهد برنامه‌ریزی دیگری را دنبال کند. درنهایت باید دید ایسوس چه برنامه‌ای برای معرفی محصول جدیدش در پیش می‌گیرد و آن را با چه مشخصاتی رونمایی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی