ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شمار قربانیان کرونا در سراسر جهان از ۵ میلیون نفر فراتر رفت

با وجود واکسیناسیون گسترده در بسیاری از کشورها، هنوز روزانه افراد زیادی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جانشان را از دست می‌دهند. حالا بر اساس داده‌های چند منبع، شمار قربانیان کرونا در سراسر دنیا از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

با وجود واکسیناسیون گسترده در بسیاری از کشورها، هنوز روزانه افراد زیادی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جانشان را از دست می‌دهند. حالا بر اساس داده‌های چند منبع، شمار قربانیان کرونا در سراسر دنیا از مرز ۵ میلیون نفر عبور کرده و نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر هم در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

طبق داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز» و وب‌سایت «Worldometer»، حالا بیش از ۵ میلیون نفر در سراسر جهان قربانی کرونا شده‌اند. دانشگاه جانز هاپکینز شمار قربانیان کرونا را ۵,۰۰۵,۶۳۸ نفر اعلام کرده، در حالی که بر اساس وب‌سایت Worldmeter، تا به امروز ۵,۰۲۰,۷۰۵ نفر جانشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. در هر دو منبع شمار مبتلایان به ۲۴۷ میلیون نفر می‌رسد.

قربانیان کرونا

این آمارها بر اساس داده‌های رسمی کشورها بدست آمده‌اند که البته طبق گفته بسیاری از کارشناسان، دقیق نیست. به باور تحلیلگران، دولت‌ها در سراسر دنیا شمار قربانیان را کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کنند و این احتمال وجود دارد که بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان قربانی کووید-۱۹ شده باشند. طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز نزدیک به ۷ میلیارد واکسن در سراسر جهان تزریق شده است.

طبق داده‌های وب‌سایت Worldmeter، آمریکا با نزدیک به ۴۷ میلیون مبتلا، بیشتر آمار ابتلا را در سراسر جهان دارد و پس از آن هند و برزیل با تقریبا ۳۴ و ۲۲ میلیون مبتلا قرار گرفته‌اند. در بخش قربانیان، ایالات متحده با ۷۶۷ هزار نفر همچنان در صدر قرار دارد، اما در رتبه دوم، بجای هند کشور برزیل با ۶۰۸ قربانی به چشم می‌خورد. کشور هند با ۴۵۸ هزار قربانی در رتبه سوم قرار دارد.

ایران در این لیست در رتبه هشتم و پس از ترکیه و فرانسه به چشم می‌خورد. در مجموع در کشورمان نزدیک به ۶ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و تقریبا ۱۲۶ هزار نفر هم قربانی این بیماری شده‌اند. اولین بار چند روز پیش ایران از جمع ۱۰ کشور اول از نظر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا خارج شد.

با وجود واکسیناسیون گسترده در برخی کشورها، همچنان افراد زیادی روزانه به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند که یکی از دلایل این موضوع، شیوع گونه‌های مختلف کرونا است. برای مثال در چین که شمار بالایی از مردم دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، پس از مدت‌ها شمار مبتلایان رو به افزایش است.

در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده هم روزانه افراد زیادی به این بیماری مبتلا می‌شوند. برای مثال روز گذشته ۴۸ هزار مورد ابتلای جدید در آمریکا گزارش شد. در کشورمان هم روزانه نزدیک به ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی