ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک به اشتباه یک فن پیج را به عنوان حساب رسمی ایلان ماسک تایید کرد

یک فن پیج ایلان ماسک با ۱۵۳ هزار دنبال‌کننده به عنوان صفحه رسمی مدیرعامل تسلا از سوی فیسبوک تیک آبی گرفته بود. در حال حاضر این صفحه از دسترس خارج شده اما هنوز مشخص نیست ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

یک فن پیج ایلان ماسک با ۱۵۳ هزار دنبال‌کننده به عنوان صفحه رسمی مدیرعامل تسلا از سوی فیسبوک تیک آبی گرفته بود. در حال حاضر این صفحه از دسترس خارج شده اما هنوز مشخص نیست صاحبان صفحه دست به چنین کاری زده‌اند یا فیسبوک آن را از دسترس خارج کرده است. علاوه بر این، آخرین پست این صفحه قبل از اینکه از دسترس خارج شود، حاوی آدرس کیف پول بیت کوین برای دریافت این رمزارز و دو برابر کردن سرمایه کاربران بوده که نوعی کلاهبرداری است.

به گزارش «ورج»، این صفحه خودش را به عنوان ماسک معرفی نکرده بود و در بخش About، گفته بود که یک فن پیج است:

«ماسک صاحب تسلا رودستر ۰۰۰۱ (اولین نمونه تولیدی) از تسلا موتورز است؛ کمپانی که او یکی از اولین سرمایه‌گذارانش بود. رودستر یک خودروی اسپرت الکتریکی با برد ۳۵۴ کیلومتر است. این یک فن پیج است و توییت‌ها را از ماسک آپلود می‌کند.»

این صفحه به عنوان یک فن پیج برای ایلان ماسک فعالیش را شروع نکرده بود و در بخش تاریخچه یا Page Transparency، با راه‌اندازی این صفحه در ۶ مرداد ۱۳۹۸ (۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹) برای نمایندگی «Kizito Gavin» روبه‌رو می‌شویم که برعکس نام بازیکن فوتبال، «Gavin Kizito» است.

نام این صفحه در سال ۲۰۲۱ شش بار تغییر کره که جدیدترین آن‌ها مربوط به ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) می‌شود که دوبار به ایلان ماسک تغییر کرده است. افرادی که این صفحه را مدیریت می‌کردند، در مصر ساکن بودند، در حالی که ماسک ساکن تگزاس آمریکا است.

ورج همچنین به این نکته اشاره کرده که در پایان URL این صفحه از کلمه Offici استفاده شده که کوتاه شده Official یا رسمی است. به گفته «انگجت»، این صفحه با استفاده از این کلمه در URL تظاهر به رسمی بودن کرده‌. علاوه بر این، این وب‌سایت می‌گوید این صفحه تحت مدیریت یک کلاهبردار بیت کوین بوده است.

در زمانی که این صفحه از دسترس خارج شده، ۱۱ پست داشته که اکثر آن‌ها ری‌پست توییت‌های ماسک بوده‌اند اما جدیدترین آن‌ها مربوط به دو برابر کردن سرمایه کاربران به صورت بیت کوین بوده و شامل آدرس کیف پول بیت کوین می‌شده است، البته این پست قبل از اینکه صفحه از دسترس خارج شود، حذف شده بود.

نمی‌دانیم این صفحه در چه زمانی تایید شده، با این حال برای تایید یک حساب باید یک فرم را پر کرد و البته اقدامات دیگری برای اثبات هویت انجام داد. در حال حاضر متا یا همان فیسبوک سابق به درخواست رسانه‌ها پاسخی نداده است.

در حالت کلی فرایند تایید حساب یک فرایند چالشی برای پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ محسوب می‌شود و برای مثال توییتر هم چندین بار حساب‌های اشتباهی را تایید کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی